استاندار کرمان: برخی نمی‌گذارند صنایع پایین‌دستی صنایع معدنی در کرمان شکل گیرد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1567

استاندار کرمان: برخی نمی‌گذارند صنایع پایین‌دستی صنایع معدنی در کرمان شکل گیرد
استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های معدن پایه این استان گفت: زنجیره کامل فولاد از معدن تا برند در استان وجود دارد؛ اما عده‌ای نمی‌گذارند صنایع جنبی و پایین‌دستی شکل بگیرد.
محمدمهدی فداکار در نشست با رئیس و جمعی از اساتید دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: صنایع جنبی در کنار معادن استان شکل نگرفته است و شرکت‌ها حاضر نیستند در صنایع پایین‌دستی سرمایه‌گذاری کنند؛ لذا عمده نیازهای خود را از خارج از این استان تهیه می‌کنند.
او تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان، معادن است که بیش از هشت میلیارد تن ذخیره معدنی داریم و برخی از مواد معدنی استان کرمان منحصربه‌فرد است.
فداکار گفت: اگر ۱۰ درصد سود معادن یعنی معادل بودجه یک سال استان در کرمان هزینه شود، بسیاری از مشکلات استان حل می‌شود.
استاندار کرمان با اشاره به نقش مؤثر و جایگاه علمی دانشگاه امام حسین (ع) در کشور گفت: استان کرمان در حوزه دانشگاهی ظرفیت‌های خیلی قوی دارد که دارای امکانات بسیار خوبی نیز هستند و می‌توانند از تجربیات دانشگاه امام حسین (ع) در احصای مسائل استان استفاده کنند.
او تأکید کرد: جنوب استان کرمان هشت شهرستان دارد که به لحاظ فرهنگی و اقتصادی با شمال کرمان تقریباً جدا هستند و دولت استان شدن جنوب کرمان را مصوب کرده است که باید به تأیید مجلس شورای اسلامی برسد.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: کشاورزی در استان متنوع است، امسال حدود ۲۰۰ هزار تن پسته در استان تولید شده؛ اما در بحث صادرات مشکلاتی داریم؛ در محصول خرما نیز با بخشنامه‌هایی صادرات با مشکل روبه‌رو شده است.
فداکار گفت: در حوزه گردشگری ۹ اثر ثبت جهانی داریم که بیشترین آثار در میان استان‌های کشور را شامل می‌شود؛ کویر استان ظرفیت بسیار خوبی برای حوزه گردشگری استان به شمار می‌رود؛ اما سرمایه‌گذاری کمی در حوزه گردشگری کرمان شده است.
او خاطرنشان کرد: سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی کارهای فرهنگی زیادی در زمان حیات خود در استان کرمان راه‌اندازی کرد که نمونه آن برگزاری کنگره شهدای استان کرمان و ساخت موزه دفاع مقدس و مؤسسه فرهنگی ثارالله است.
استاندار کرمان ادامه‌داد: مکتب شهیدسلیمانی راه افتاده و زحمات اصلی بر دوش سپاه قرار دارد؛ سال‌به‌سال با پای‌کار آمدن مردم، فعالیت‌ها بهتر می‌شود و باتوجه‌به ضرورت برنامه‌ریزی برای زائران مرقد سردار شهید سلیمانی، نیاز به کار بیشتر در این حوزه داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 134
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,044
  • ماه: 7,682
  • سال: 25,246