کوره‌های غیرمجاز تولید زغال در زرند تخریب شدند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1549

کوره‌های غیرمجاز تولید زغال در زرند تخریب شدند
دادستان عمومی و انقلاب زرند گفت: تعدادی از کوره‌های تولید زغال که افراد سودجو با تصرف در اراضی ملی اقدام به راه اندازی آن‌ها کرده بودند، تخریب شدند.
به گزارش روابط‌ عمومی دادگستری کل استان کرمان، رضا یعقوبی در حاشیه رفع تصرف از اراضی ملی در زرند افزود: قانون گذار برای جرم تصرف اراضی ملی و ریشه کن کردن بوته‌های مرتعی، مجازات حبس و شلاق در نظر گرفته است.
او اظهار داشت: اراضی ملی و منابع طبیعی، سرمایه‌هایی هستند که از گذشته به ما امانت رسیده و همه ما برای استفاده آیندگان موظف به حفظ و نگهداری از آنها هستیم.
او تاکید کرد: دادستانی زرند به منظور صیانت از حقوق عامه در برخورد با این نوع از جرائم با قاطعیت ورود خواهد کرد و افرادی که برای مرتبه دوم اقدام به تصرف مجدد اراضی ملی می کنند، محکوم خواهند شد.
دادستان زرند تصریح‌کرد: طی چند ماه گذشته گزارشات مردمی متعددی در خصوص سرقت چوب درختان پسته و تبدیل آن‌ها به زغال در کوره‌های غیرمجاز به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان واصل شده بود.
او بیان کرد: درپی وصول این گزارشات، پرونده‌های متعددی علیه متصرفین در این دادسرا تشکیل و پس از رسیدگی قضایی و قطعیت آرا، امروز با تلاش رییس و عوامل منابع طبیعی شهرستان زرند تعدادی از احکام قطعیت یافته، به مرحله اجرا درآمد و از اراضی ملی رفع تصرف شد.
یعقوبی با بیان اینکه غالباً تصرف اراضی ملی توام با تخریب پوشش گیاهی است، خاطرنشان‌کرد: این عمل در قالب بزهی جداگانه از سوی قانونگذار جرم انگاری شده است و دستگاه‌های مربوط خصوصا منابع طبیعی، موظف به حفظ و حراست از منابع ملی هستند و قطعاً کوتاهی احتمالی آن‌ها و عملکردشان زیر ذره‌بین دستگاه قضایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 106
  • امروز: 114
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,515
  • ماه: 7,925
  • سال: 25,958