رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطرح کرد؛ کرمان، پایتخت مهارت ایران

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1392

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطرح کرد؛ کرمان، پایتخت مهارت ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان کرمان با نگاه بلند مهارت‌آموزی به پایتخت مهارت ایران تبدیل شده است.

غلامحسین حسینی‌نیا در آیین تقدیر از صنایع و بنگاه‌های اقتصادی حامی مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: فرهنگ مهارت‌آموزی باید در کشور گسترش یابد و مداومت داشته باشد؛ اما متاسفانه سال‌ها از این امر غافل بودیم؛ ولی مهارت می‌تواند در مسیر توسعه کشور راهگشا باشد.

او با بیان اینکه ۲۰ میلیون جمعیت فعال در کشور وجود دارد، افزود: باید سالانه ۴ میلیون نفر را به مهارت‌آموزی مجهز کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: استان کرمان با این نگاه بلند مهارت‌آموزی به پایتخت مهارت ایران تبدیل شده است. 

او افزود: در موضوع آموزش‌های مهارتی در کشور هم با اجرای ابر پروژه ملی نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب اسلامی، نقطه عطفی خواهیم داشت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: ابزار و امکانات اجرای این طرح در کشور فراهم شده است  و جوانان مستعد و مربیان نخبه هم در صنایع و دانشگاه‌ها داریم.

او تصریح کرد: سامانه «سام» برای سامان بخشی به موضوع اجرای ابر پروژه ملی نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب اسلامی، راه‌اندازی شده است و مهارت‌ها در همه زمینه‌ها به ویژه در تکنولوزی‌های جدید از جمله: IT، امنیت سایبری، ربات‌های خودکار، یکپارچه‌سازی سیستم و … ارائه خواهند شد.

 

حسینی نیا گفت: بهترین کار در نهضت ملی مهارت‌آموزی این است که شرکت‌ها در قالب مراکز جوار کارگاهی، مهارت‌آموزی‌ها را به جوانان منتقل کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 102
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,337
  • ماه: 7,490
  • سال: 24,974