مددجویان کمیته امداد کرمان بیش از ۳۷۰۰ تخته فرش تولید کردند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1400

مددجویان کمیته امداد کرمان بیش از ۳۷۰۰ تخته فرش تولید کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان از تولید سه هزار و ۷۱۲ تخته فرش توسط مددجویان این نهاد طی ۹ ماهه گذشته سال جاری خبر داد.

 ناصر عسکری‌نژاد با تأکید بر اینکه قالی‌بافی در این استان به عنوان یک هنر اصلی برای زنان محسوب می‌شود، افزود: تمرکز حوزه اشتغال این نهاد بر ارتقای شاخص‌های تولید فرش از جمله بافت فرش، شناسنامه‌دار کردن تولیدات فرش، تهیه استاندارد فرش تولیدی، تهیه نقشه ویژه برای مددجویان و برگزاری کلاس‌های آموزشی است.

او اظهار داشت: متراژ فرش‌های تولید شده توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان طی سال جاری ۲۹ هزار و ۶۹۶ مترمربع است که روانه بازار فروش شده‌ است.

عسکری نژاد ارزش فرش‌های تولیدی توسط مددجویان کمیته امداد کرمان را بیش از ۱۶۳ میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: فرش‌های تولیدی این مددجویان به دلیل کیفیت بالا و برخورداری از نقشه اختصاصی، مورد استقبال خوبی در بازارهای جهانی قرار گرفته اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان ادامه داد: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان با قیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

او تعداد دارهای فعال قالی تحت اختیار مددجویان کرمان را چهار هزار و ۵۰۰ دار بیان کرد و افزود: هم‌اکنون پنج هزار و ۸۰۰ قالیباف فعال تحت حمایت کمیته امداد این استان قرار دارند که بیشتر این افراد بیمه هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 163
  • امروز: 164
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,544
  • ماه: 7,943
  • سال: 26,145