معاون راهداری استان کرمان اعلام کرد. ۳۶۰ دستگاه ماشین‌آلات آماده خدمت‌رسانی در جاده‌های کرمان. پرهیز از سفرهای غیرضروری

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1401

معاون راهداری استان کرمان اعلام کرد. ۳۶۰ دستگاه ماشین‌آلات آماده خدمت‌رسانی در جاده‌های کرمان. پرهیز از سفرهای غیرضروری

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اعلام این که تعداد ۳۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای عملیات راهداری زمستانی در استان کرمان تجهیز شده‌اند، گفت: این ۳۶۰ دستگاه شامل بلدوزر،لودر، گریدر،کامیون، برف‌خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای را دارند.

سیدحمزه روح الامینی اظهارکرد: تعداد ۴۰۰ نفر عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در ۲۵ باب راهدارخانه ثابت و ۱۵ راهدارخانه سیار برای خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای استان کرمان ساماندهی شده‌اند.

او راه‌های تحت پوشش برف‌روبی استان را بیش از ۲۵ گردنه برشمرد و افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌کرمان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و به‌کارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد نسبت خدمات‌رسانی به مترددین جاده‌ها اقدام کرده است.

روح الامینی با اشاره به‌این‌که تاکنون ۸۰۰۰ تُن شن و نمک برای یخ‌زدایی استفاده شده،افزود: عملیات راهداری زمستانی استان کرمان شامل نمک‌پاشی و یخ‌زدایی جاده‌های برفگیر،تیغ‌زنی و بازگشایی محورها،اسکان مسافران و رانندگان گرفتار در برف‌و‌یخ، امداد و نجات خودروهای درگیر در کولاک و برف، تجهیز ماشین‌آلات زمستانی و راهدارخانه‌های بین‌راهی است.

او همچنین از آماده‌سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها در محورهای اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه‌ها و همکاری و تعامل با مسئولین استانی و شهرستانی،نیروهای انتظامی و پلیس راه،هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در این ایام خبر داد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان‌کرد: تمام راه‌های مواصلاتی استان در حال حاضر باز هستند و تردد در جاده‌ها به سهولت انجام می‌شود اما طی ساعات آینده به ویژه شب هنگام بر حسب میزان بارش‌های جوی و برودت هوا احتمال یخ‌زدگی بیش از حد معمول سطح محورها خصوصا در محورهای کوهستانی وجود دارد و ممکن است برخی محورها با انسداد مواجه شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :