سرپرست سازمان مدیریت استان کرمان اعلام کرد. تخصیص ۱۵۷ میلیارد تومان به حوزه دانش بنیان در سال جاری

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1432

 سرپرست سازمان مدیریت استان کرمان اعلام کرد. تخصیص ۱۵۷ میلیارد تومان به حوزه دانش بنیان در سال جاری

 سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: استان ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار به حوزه دانش بنیان تخصیص داده که ۴۰ میلیارد تومان آن به دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک برای ایجاد زیرساخت ها اختصاص یافته است.

محمدرضا وحیدی در ششمین جلسه شورای راهبردی و فناوری استان کرمان اظهار کرد: سند فناوری استان کرمان در راستای رویکردها و جهت گیری های استان طی دو سال تهیه شده که امروز مورد بررسی قرار گرفت لذا براساس این سند باید تمامی کمیته ها و دانشگاه ها که قصد اقدامات فناورانه دارند، طبق جهت گیری‌های این سند برنامه ریزی داشته باشند.

در سند فناوری استان؛ کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری طراحی شده است. همچنین شبکه ارتباطی بین اجزا و وظایف اجزا و الگوریتم سیاست‌گذاری اکوسیستم نیز مشخص شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، در ادامه درخصوص تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین بیان کرد: وزارت کشور استان ها را موظف کرده بود که برنامه فناورانه چهار ساله(۱۴۰۱ لغایت ۱۴۰۳) خود را تهیه و تدوین کنند و در این جلسه مقرر شد هفت کمیته مربوطه برنامه های استان کرمان در این زمینه را تهیه و تدوین کنند.

او با اشاره به سامانه فرصت که توسط اتاق بازرگانی استان تهیه شده، اظهار کرد: همه طرح ها و پروژه های فناورانه باید در این سامانه بارگذاری تا همه پژوهشگران بتوانند این طرح ها را مورد بررسی و انجام قرار دهند و نتایج آن را به شرکت مربوطه منعکس کنند که دانشگاه ها پیشنهاد دادند سامانه فرصت به سامانه های موجود فناورانه و پژوهش های دانشگاه متصل شود که مقرر شد این مهم صورت بگیرد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: استان امسال ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای بخش دانش بنیان تخصیص داده که ۴۰ میلیارد تومان آن به دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک برای ایجاد زیرساخت ها تخصیص یافته، همچنین ۵۵ میلیارد تومان برای محصولات دانش بنیان اختصاص داده ایم تا دستگاه های اجرایی محصولات دانش بنیان خریداری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 12
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,591
  • ماه: 7,845
  • سال: 25,699