انتخاب‌های چالشی رستمی در هیات مدیره تیم مس‌کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1446

انتخاب‌های چالشی رستمی در هیات مدیره تیم مس‌کرمان

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان هیات مدیره مس‌کرمان، در روز جمعه ۱۱ فروردین تغییر کرد و اعضای جدید معرفی شدند.

به گزارش کاغذ وطن، رستمی که کمتر از یک سال است مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس شده، از همان روزهای ابتدایی چالش‌های زیادی در باشگاه مس ایجاد کرده بود.

تیم فوتبال مس در این فصل کمتر رنگ آرامش را به خود دید، تیمی که با تلاش کادر بومی اعم از مدیریت و فنی توانسته بود به لیگ برتر صعود کند، حالا پس از صعود با سهم‌خواهی‌ها و در کنارش سیاسی‌کاری‌ها و بازی‌های سیاسی همراه شده بود.

این مسائل حتی باعث فروپاشی وحدت درون تیمی هم شد. تا جایی که باعث اختلاف بین کهندل و حسینخانی که از عاملان اصلی صعود تیم به لیگ برتر بودند، در برهه‌ای از فصل شد.

رستمی که تصمیمات حاشیه‌دار کم نداشته در بهمن هم تصمیم به تغییرات در هیات مدیره این باشگاه گرفت، گزینه‌‌های اولیه مدنظر رستمی میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، عشرت کردستانی عضو شورای شهر کرمان و صدیقی یکی از کارکنان شرکت ملی مس بودند.

اما مخالفت‎های زیاد در آن برهه رستمی را از این تصمیمات منصرف کرد.

رستمی که به طور کلی علاقه زیادی به تصمیم در روز تعطیل دارد این بار دست به تغییرات زد و علی قرایی رییس سابق هیات فوتبال استان و مدیرعامل اسبق باشگاه را بار دیگر به عنوان مدیرعامل باشگاه مس‌کرمان معرفی کرد. 

حواشی عضو پرچالش 

عشرت کردستانی و امید طیاری هم با تصمیم رستمی به‌عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند، از بین معرفی‌شدگان طیاری به عنوان رییس در هیات مدیره انتخاب شد.

نکته‌ای که درمورد رستمی وجود دارد این است که او به شدت درگیر مصلحت‌اندیشی‌های سیاسی و ارتباطاتش با سیاسیون خصوصا نمایندگان مجلس است، گزینه‌های انتخابی وی هم گزینه‌های کم حاشیه‌ای نیستند؛ انتصاب آنها حواشی زیادی را در بین ورزش دوستان و افکار عمومی ایجاد کرد، مثلا عشرت کردستانی یکی از اعضای شورای شهر کرمان است، فردی که تا قبل از حضور در این سمت شاید تنها سابقه‌ی قابل مطرح شدن وی برگردد به حضور در تیم والیبال نشسته بانوان و پرچم‌دار پارالمپیک بودن، اما کردستانی هم نشان داده در زمین سیاست بازیگری خوبی است. صندلی شورای شهر کرمان را شاید بتوان استفاده او از شرایط سیاسی خاص در انتخابات دور گذشته شوراها دانست.

 خانم کردستانی که دارنده‌ی مدال طلا در رشته پرتاب وزنه مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو است، چند روز پیش مدال خود را در حمایت از اقدام مردم و دولت اندونزی در حمایت از مردم فلسطین تقدیم مردم این کشور کرد. 

اما این اولین بار نبود، ایشان قبلا این مدال را به خانواده‌های شهید حاج قاسم حججی و بادپا و در سال ۹۹ این مدال را به علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت و در سال ۱۴۰۰هم همین مدال را چهار روز مانده به انتخابات به رئیسی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، هدیه داد، که به دستور ایشون به موزه آستان قدس رضوی تحویل داده شد.

اهدای مدال طلا از سوی عشرت کردستانی در چند مقطع باعث شد با معرفی وی در هیات مدیره باشگاه مس افکار عمومی بیشتر در مورد گذشته این عضو جدید جستجو کنند. از این رو سوالاتی نزد افکار عمومی خصوصا ورزشی‌های حامی مس پیش‌ آمد و در فضای مجازی مطرح شد.

اگرچه ما در کرمان‌نو سعی کردیم با کردستانی صحبت کنیم تا نظر او را درباره‌ی حواشی ایجاد شده نزد افکار عمومی و برنامه‌هایش در هیات مدیره باشگاه مس جویا شویم، اما وی پس از مصاحبه با ما تصمیم گرفت که از صحبت‌هایش استفاده‌ای نشود، و در پیامکی نوشت: «با توجه به جوی که وجود دارد فعلا صلاح نیست صحبتهایم منتشر شود.»

قرایی رفت و برگشت

در سوی دیگر انتصاب‌ها علی قرایی قرار دارد. وی که رییس سابق هیات فوتبال استان و مدیرعامل اسبق باشگاه مس بوده است، در گذشته حواشی در هیات فوتبال و مسئولیت‌هایش داشته. علی قرایی که چند سال پیش در مقطعی به عنوان سرپرست باشگاه مس کرمان فعالیت کرد و اتفاقاتی پیش آمد که مجبور به استعفا شد تا به ریاست هیئت فوتبال استان کرمان برگردد. در روزهای گذشته موضوع برگشتن او به فوتبال بار دیگر حواشی گذشته را بر سر زبان‌ها انداخت. قرایی که پیشنهادش به یک داور بازی کار را به نامه‌نگاری داور به فدراسیون فوتبال کشید و در نهایت مجبور به استعفای مصلحتی شد حالا با کارنامه‌ای روشن بار دیگر روی صندلی مدیرعاملی باشگاه نشسته است.

رستمی اما تصمیم گرفت تا آزموده را بار دیگر بیازماید. فدراسیون هم در این انتصاب سکوت کرده است.

قرایی در شروع کار خود به میان بازیکنان رفت و با رسانه‌ها به گفتگو پرداخت او گفت:« ما در وضعیت حساسی قرار گرفتیم، مهمترین مسئله کار روحی روانی است و نیازمند حمایت همه جانبه‌ی رسانه‌ها و مدیریت است، می‌رویم تا ان‌شالله ۶ بازی باقی‌مانده را به خوبی به پایان برسانیم، مهمترین هدف ما این است تیم بداند که ما پشتشان هستیم و از آنها حمایت می‌کنیم.»

بایستی منتظر ماند و دید آیا این‌بار در دیگ قرایی چه آشی برای فوتبال مس کرمان پخته می‌شود.

طیاری معتمد

امید طیاری عضو و رییس هیات مدیره اما به قول ورزشی‌ها عکس با شورت ورزشی ندارد. اما این هیات مدیره شاید لنگرگاهی می‌خواست. کسی که اول شرکت ملی مس به اون اعتماد دارد و دوم اینکه از همین ابتدا به نظر نمی‌رسد بر روی آبروی خود در باشگاه قمار کند. لذا او عملا در این هیات مدیره منویات رستمی را دنبال خواهد کرد.

نکته دیگر قابل توجه در معارفه اعضای جدید حضور نداشتن مسئولان استانی در تودیع و معارفه‌ی اعضای جدید در باشگاه مس بود. مراسمی که حتی طیاری به عنوان رییس هیات مدیره هم حضور نداشت.

محمد کهندل که تیم فوتبال مس را پس از سالها به لیگ برتر آورده بود و در فصل جاری هم ماندنش در لیگ را تثبیت کرد، حالا کنار نشسته تا دسته‌گل رستمی را برای فوتبال کرمان تماشا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 1
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,911
  • ماه: 7,549
  • سال: 25,113