مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خبرداد: برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جنوب‌کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1452

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خبرداد:  برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جنوب‌کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان  در نشستی با موضوع برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان با بیان این مطلب که اجرای دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان واگذار شده است، گفت: این جشنواره از سری رویدادهای بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که با تلاش بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌ هنری امام رضا(ع) و با مشارکت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جنوب کرمان برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این مطلب که ۲۱ این جشنواره به مدت ۳ روز برگزار می‌گردد، افزود: دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به میزبانی جیرفت با حضور گروه های تئاتر از سراسر کشور در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری و در سومین روز این جشنواره یعنی ۲۲ اردیبهشت نیز اختتامیه این مراسم  برگزار می‌شود.
او تصریح کرد: از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است.
مسلمی‌مهنی اهمیت و تاثیرگذاری فرهنگ بر بخش های مختلف جامعه را غیر قابل انکار دانست و ابراز کرد: با توجه به ورود فرهنگ مهاجم این ضرورت احساس می‌شود که دستگاه‌های متولی فرهنگ در ترویج فرهنگ دینی و معارف اسلامی گام موثری بردارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری حوزه تئاتر باید در جنوب کرمان شکوفا شوند.
او با بیان این مطلب که مردم جنوب کرمان از نظر باورها و اعتقادات دینی، مردمانی بی نظیر هستند، عنوان کرد: دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی ظرفیت بسیار خوبی برای آشنایی بیشتر مردم با سیره رضوی است.
مسلمی مهنی گفت: انتظار ما از اصحاب رسانه این است که با توجه به این که جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی مزین به نام امام رضا (ع) است با دل و جان برای انعکاس این رویداد فرهنگی و ملی پای کار باشند.

 راهیابی ۶۵ اثر به بخش داوری دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی 

دبیر تخصصی دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان در این نشست، گفت: پس از اعلام فراخوان دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان طرح و ایده‌های نمایشی متعددی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته ۱۴۷ اثر از هنرمندان سراسر کشور پذیرفته شد.
علی محمد رادمنش، افزود: از بین آثار ارسالی در نهایت ۶۵ اثر به بخش نهایی داوری جشنواره راه یافته است.
او با اشاره به این که ۲۱ اردیبهشت ماه اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود، اظهار کرد: اوایل اردیبهشت ماه سال جاری نتایج داوری آثار اعلام خواهد شد و گروه‌های نمایشی در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه در پارک ولیعصر (عج) جیرفت اجرا خواهند داشت.
رادمنش ابراز کرد: می‌توان گفت؛ یکهزار و ۵۰۰ نفر از هنرمندان تئاتر خیابانی تاکنون درگیر تولید اثر برای شرکت در دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی بوده اند.
دبیر تخصصی دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان یادآور شد: در راستای هماهنگی و هم‌افزایی با عوامل اجرایی دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان تاکنون چندین جلسه برنامه ریزی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب برگزار شده است.
او با بیان این مطلب که جنوب کرمان دارای ظرفیت‌ها وپتانسیل‌های خوبی در حوزه‌های مختلف است که باید معرفی شوند، عنوان کرد: قصد داریم جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و تولیدات باغی و زراعی جنوب کرمان را به هنرمندان سراسر کشور که در این جشنواره شرکت می‌کنند معرفی کنیم.

رادمنش ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همراهی ادارات و دستگاههای دولتی و مدیران شهری در کنار ظرفیت بخش خصوصی بتوان جشنواره را بدون نقص و با شکوه برگزار کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 244
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,913
  • ماه: 7,827
  • سال: 25,505