هشدار مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان نسبت به نابودی تولیدات باغی عشایر. رشد تولید بدون حمایت از تولیدکنندگان غیرممکن است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1452

هشدار مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان نسبت به نابودی تولیدات باغی عشایر. رشد تولید بدون حمایت از تولیدکنندگان غیرممکن است

مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان نسبت به نابودی تولیدات باغی عشایر هشدار داد و افزود: بدون حمایت از تولیدکنندگان، تحول در حوزه اقتصادی رقم نخواهد خورد لذا باید در مقابل این تهدید یعنی نابودی بخشی از زحمات عشایر، به صورت جهادی وارد عمل شد.

ناصر احمدیوسفی گفت:عشایر جنوب‌کرمان علاوه بر دامداری در مناطق ییلاقی، فعالیت‌های کشاورزی که عمدتاً در بخش باغبانی هستند نیز انجام می‌دهند.

او از نبود زیرساخت‌های لازم برای تقویت بنیه اقتصادی و ارزش افزوده انتقاد کرد و گفت: متاسفانه نبود زیرساخت‌های لازم برای انتقال امکانات مورد نیاز جهت رشد تولید در مناطق ییلاقی عشایر باعث شده تولیدات این قشر زحمتکش در حوزه باغداری از بین برود.

احمدیوسفی از سهم عشایر در سبد غذایی کشور به نیکی یاد کرد که همواره با سخت‌کوشی افتخارآفرین هستند و افزود: فراهم کردن شرایط تولید از وظایف مهم دستگاه‌های مختلف است و یکی از عمده‌ترین مشکلات عشایر در مناطق ییلاقی نبود راه مناسب برای حمل‌و‌نقل تولیدات کشاورزی است و نوعا به همین دلیل محصولات عشایر در این مناطق که ارزش اقتصادی خوبی هم دارند، از بین می‌رود.

مدیرکل امور عشایر جنوب‌کرمان با ابراز امیدواری از مشارکت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عشایر استان، گفت: انتظار می‌رود در این راستا، شورای عشایر استان بخشی از مشکلات و چالش‌هایی که مانع رشد تولید در حوزه اقتصاد عشایر است را مرتفع نماید تا با نابودی تولیدات عشایر بیش از این دچار چالش نشویم.

او تولیدات ارگانیک را از دستاوردهای عشایر عنوان‌کرد و افزود: عشایر همیشه با رویکرد تولید محصول ارگانیک تلاش می‌کنند و تولیدات آنها اعم از دامی، کشاورزی و باغی از سلامت کامل برخوردار هستند.

احمدیوسفی رشد تولید را بدون حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان غیرممکن دانست و اظهارکرد: بدون حمایت از تولیدکنندگان، تحول در حوزه اقتصادی رقم نخواهد خورد لذا باید در مقابل این تهدید یعنی نابودی بخشی از زحمات عشایر، به صورت جهادی وارد عمل شد.

او عشایر را الگوی بارز اقتصادمقاومتی در حوزه تولید دانست و بر لزوم بهره‌گیری از این ظرفیت در مسیر رشد تولید که منجر به ایجاد شغل هم خواهد شد، تاکیدکرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 129
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,039
  • ماه: 7,677
  • سال: 25,241