مناطق گازکشی شده مشمول گاز مایع یارانه‌ای نمی‌شوند. قیمت هر سیلندر گاز با قیمت فوب خلیج فارس بالای ۳۰۰ هزار تومان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1594

مناطق گازکشی شده مشمول گاز مایع یارانه‌ای نمی‌شوند. قیمت هر سیلندر گاز با قیمت فوب خلیج فارس بالای ۳۰۰ هزار تومان
بنا به اعلام مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان براساس مصوبات استانی مصرف‌کنندگان مناطقی که گازکشی شدند، جز مناطق سبز محسوب شده و مشمول دریافت گازمایع با قیمت یارانه‌ای نیستند.
به گزارش کرمان‌نو، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان مشمولین گاز مایع با قیمت یارانه‌ای را مصرف‌کنندگان خارج از مناطق سبز اعلام کرد. به گفته سید باقر نورالدینی گاز مایع به قیمت یارانه‌ای برای مصرف‌کنندگانی که در مناطقی قرار دارند که گازکشی برای آن‌‌ها صورت گرفته است و علمک به محله آن‌ها رسیده، نخواهد بود. او با بیان اینکه خانوار با ثبت درخواست در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) وضعیتشان مشخص خواهد شد، گفت: برای اختصاص گازمایع باید تاییدیه شرکت گاز برای خانوار وجود داشته باشد و برای محلاتی که گازکشی انجام شده قطع به یقین، تاییدیه شرکت گاز اخذ نخواهد شد.
به گفته او خانوارهای معترض و افرادی که به هر طریق جز شرایط خاص هستند، می‌توانند با انتخاب شرایط خاص، امکان بررسی شرکت گاز را داشته باشند و بعد از بررسی و تایید شرکت گاز، شرکت پخش فرآورده‌‌های نفتی، سوخت مورد نظر را اختصاص می‌دهد.
نورالدینی همچنین در خصوص مواکب، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های زیر مجموعه دستگاه‌های اجرایی، گفت: این موارد اگر در مناطقی هستند که گازکشی نیست، درخواستشان را در سامانه سدف ثبت می‌کنند و به میزانی که سازمان متولی تایید می‌کند و کارشناسان شرکت پخش تعیین کنند، می‌توانند از گاز مایع یارانه‌ای استفاده کنند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با بیان اینکه خانوار در مناطقی باشند که از نعمت گازطبیعی بهره‌مند نباشند و در منطقه سبز قرار نگرفته باشند، مشمول گاز مایع یارانه‌ای هستند، گفت:‌سرپرست این خانوارها از طریق سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف)درخواست‌شان را ثبت کرده و یک کارت بانکی را ثبت می‌کنند؛ بدین ترتیب خانوارهای مشمول به طور ماهیانه ۴ عدد کپسول با قیمت یارانه‌ای دریافت می‌کنند.
سیدباقر نورالدینی قیمت گازمایع برای مصرف‌کنندگان که از نعمت گازطبیعی بهره‌مند نیستند و در مناطقی هستند که گازکشی برایشان انجام نشده ، به ازای هر کپسول ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد.
توزیع گاز مایع به مصرف‌کنندگانی که مشمول دریافت گازمایع با قیمت یارانه‌ای نیستند، از یکم آذرماه با قیمت اعلامی ماهانه (بر اساس فوب خلیج‌فارس) انجام شده است. شایان ذکر است که قیمت هر کپسول در آذرماه ۳۱۵هزار تومان اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 27
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,606
  • ماه: 7,860
  • سال: 25,714