کارت‌های اجاره‌ای دامن صادرات کرمان را گرفته

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1464

کارت‌های اجاره‌ای دامن صادرات کرمان را گرفته

در میان مباحث مطرح شده در نشست کارگروه توسعه صادرات کرمان، معضلاتی مانند کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و همچنین متنوع و جذاب نبودن سبد صادراتی این استان، از موانع مهم کاهش صادرات استان کرمان اعلام شد.

به گزارش ایرنا، نخستین نشست کارگروه توسعه صادرات استان کرمان در سال جدید روز پنجشنبه در سالن پیامبر اعظم (ع) استانداری کرمان در حالی برگزار شد که آمار صادارت از گمرکات استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن با سقوط چشمگیری به نصف کاهش یافته و این برای استان معدنی و حاصلخیزی مانند کرمان نگران کننده است.

علل و عوامل مختلفی برای کاهش صادرات کرمان شامل موانع صادرکنندگان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات، محدود بودن و نداشتن جاذبه برای سبد صادارتی، کارت‌های بازرگانی اجاره ای و صادرات محصولات کرمان از سایر گمرکات کشور در نشست کارگروه توسعه صادرات ذکر شد که در چند سال اخیر از عوامل اصلی بی رونقی صادرات کرمان بوده و هنوز تصمیم و اقدام مثبت و قاطعی برای حل این مشکلات اتخاذ نشده است.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت گفت: امسال سال تحول توسعه تجارت خارجی کشور است و در فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید شده است.

محمدصادق قنادزاده افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می شود امسال رییس جمهور سفرهای خارجی فراوانی داشته باشد، فرصتی برای همه استان ها به ویژه استان کرمان با برخورداری از ظرفیت های موجود است که تحولی در توسعه تجارت خود انجام دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به تمرکززدایی عمده اختیارات تجارت خارجی به کارگروه توسعه صادرات استان کرمان واگذار شده که باید تصمیمات راهبردی استان در اینجا گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 87
  • امروز: 61
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,462
  • ماه: 7,872
  • سال: 25,905