تجمیع کارگاه‌های ضایعاتی در کرمان به کندی پیش می‌رود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1472

تجمیع کارگاه‌های ضایعاتی در کرمان به کندی پیش می‌رود

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: زمینی برای تجمیع کارگاه‌های ضایعاتی در کرمان مشخص و تحویل شهرداری شد، اما کار به کندی پیش می‌رود.

سرهنگ مهدی پورامینایی با بیان اینکه سرقت پدیده‌ای است که سازمان‌ها و نهادهای زیادی در پیشگیری و مقابله با آن نقش دارند، اظهار داشت: در آخرین دستورالعملی که شورای امنیت کشور مشخص کرده، ۲۷ سازمان و نهاد در بحث پیشگیری از سرقت‌ها نقش و وظیفه دارند.

او با اشاره به اینکه ۲۷۷وظیفه برای این سازمان‌ها مشخص شده است که از این تعداد پلیس سهم ۱۴ درصدی در پیشگیری از سرقت‌ها دارد، بیان کرد: از جمله عوامل موثر در بحث سرقت‌های خرد در استان کرمان و مرکز استان می‌توان به معتادان متجاهر، سارقین سابقه‌دار، کارگاه‌های ضایعاتی و اتباع خارجه اشاره کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه ایمنی خودروها خیلی پایین است و اکثر خودروهای ساخت داخل به ویژه خودروهایی که در دهه ۹۰ ساخته شده، از ایمنی پایینی دارند، افزود: نصب جی پی اس بر روی خودروها و استفاده از قفل فرمان و پارکینگ‌های عمومی توصیه می‌شود.

پورامینایی با‌بیان‌اینکه وجود کارگاه‌های ضایعاتی، معضلی است که در شهر کرمان و چند شهر استان داریم و این کارگاه‌ها محلی برای حضور مالخران و خرید و فروش اموال مسروقه شده است، گفت: اقدامات خوبی در شهر کرمان در این زمینه در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه استاندار کرمان به این حوزه ورود کرده و زمینی برای تجمیع این کارگاه‌ها مشخص و تحویل شهرداری شده است، ادامه داد: متاسفانه کار به کندی پیش می‌رود و درخواست داریم دستگاه‌های متولی، در بحث تجمیع کارگاه‌های ضایعاتی ورود کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه سال قبل آمار کارگاه‌های ضایعاتی ما بیش از ۹۰۰ کارگاه ضایعاتی بود که با هماهنگی انجام شده با مقامات قضایی و دادستانی کرمان این تعداد را به ۴۷۰ کارگاه رساندیم، گفت: تنها چیزی در حدود ۴۰ درصد‌ این کارگاه‌های ضایعاتی مجوز دارند، اکثر آنها بدون مجوز هستند و کسانی که در آنها به‌کارگیری می‌شود از اتباع بیگانه است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :