در آخرین روز اردیبهشت، ۱۸۰ نفر از کارگران شهرداری جیرفت از کار بیکار شدند. اخراج دسته‌جمعی در شهرداری جیرفت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1476

در آخرین روز اردیبهشت، ۱۸۰ نفر از کارگران شهرداری جیرفت از کار بیکار شدند. اخراج دسته‌جمعی در شهرداری جیرفت 

عضو شورای شهر جیرفت به «کاغذ وطن » خبر داد: سرپرست حق این کار را نداشته و خلاف قانون است

روز گذشته تعدادی از نیروهای شهرداری جیرفت، معروف به نیروهای کارتی از شهرداری این شهر اخراج شدند. آن‌طور که در فضای مجازی منتشر شده تعدادی از این افراد در زمان شهردار سابق مشغول به خدمت شدند و با ورود سازمان بازرسی و نامه استانداری، سرپرست کنونی شهرداری از ادامه کار آنها در ابتدای ماه جدید ممانعت کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر جیرفت در گفتگو با «کاغذ‌وطن» در این رابطه گفت: نیروهای به اصطلاح کارتی به افراد‌ی گفته می‌شود که به  صورت روزمزد کار می‌کنند و عموما در خدمات مربوط به  فضای سبز شهری و امور روزانه  شهر به کار گماشته می‌شوند.

روح الله دانشی با اعلام اینکه حدود ۱۸۰ نفر از این کارگران اخراج شده‌اند،توضیح داد: گفته شده که این افراد به دلیل ورود سازمان بازرسی اخراج شده‌اند اما با بازرسی صحبت کردیم و گفتند که همچین تصمیمی در این مورد نگرفته‌ایم.

این عضو شورای شهر جیرفت با بیان اینکه شهردار تا وقتی که به عنوان سرپرست در این مجموعه شهرداری خدمت می‌کند اجازه اخراج یا انتصاب ندارد، گفت: من با افرادی صحبت کردم که مدت ۳ سال در شهرداری مشغول به‌کار بوده و امروز اخراج شده‌اند. در حالی که سرپرست شهردار حق این کار را نداشته است و کار او خلاف قانون است.

او توضیح داد: طی استعلامی که  ما از سازمان بازرسی داشتیم، اعلام شد که  این سازمان هیچ تصمیمی تحت عنوان اینکه نیروهای کارتی و خدماتی شهرداری را اخراج کنند نداشته است.

دانشی افزود: شورا در انتصابات شهرداری حق  دخالت ندارد، اما با اخراج این تعداد نیرو حجمه‌ای به راه افتاده که برای حل این مورد باید شورا ورود کند و در این رابطه دیگر اعضای شورا هم از این مورد ابراز بی‌اطلاعی کردند. و ما این در شورا این مورد را پیگیری می‌کنیم. متاسفانه خبرنگار ما موفق به تماس با سرپرست شهرداری جیرفت نشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 129
  • امروز: 34
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,414
  • ماه: 7,813
  • سال: 26,015