عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: کشاورزان منتظر خبرهای خوب برای صادرات و حذف تعرفه‌ها باشند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1672

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: کشاورزان منتظر خبرهای خوب برای صادرات و حذف تعرفه‌ها باشند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از حذف علی‌الحساب تعرفه پیاز تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: اگر ظرف دو هفته آینده افزایش عرضه و تقاضای پیاز در استان‌های تولیدکننده باعث ایجاد تعادل شود، تعیین و ابلاغ تعرفه منتفی خواهد شد.
ذبیح‌الله اعظمی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی‌شده در جلسه «قرارگاه امنیت غذایی» وزارت جهاد کشاورزی با محوریت تنظیم بازار محصولات کشاورزی بیان کرد: بر اساس پیشنهادات و نظرات ارائه شده، فعلاً از وضع تعرفه صادرات پیاز جلوگیری شده و ادامه این روند مستلزم این است اگر ظرف دو هفته آینده افزایش برداشت و عرضه پیاز جنوب کرمان، شرق هرمزگان و دزفول باعث ایجاد تعادل در بازار شود، تعیین و ابلاغ تعرفه به‌طورکلی منتفی خواهد شد.
او افزود: در راستای تعادل بخشی بازار عرضه و تقاضای محصول سیب‌زمینی باید در گام اول افزایش فراوری سیب‌زمینی‌های انباری در دستور کار قرار گیرد و در کنار تمهیدات لازم باید ارز پایه صادرات این محصول نیز کاهش یابد تا صادرکنندگان رغبت بیشتری نسبت صادرات داشته باشند.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بهبود وضعیت بازار گوجه‌فرنگی را از دیگر مطالبات تولیدکنندگان دانست و اظهار کرد: افزایش صادرات گوجه‌های زراعی (غیر گلخانه‌ای)، فعال‌شدن اغلب کارخانجات رب گوجه‌فرنگی جنوب کرمان و دیگر مناطقی که تولیدکننده گوجه‌فرنگی هستند در دستور کار و پیگیری قرار دارد که باتوجه‌به پیک برداشت محصول، باید این روند با شتاب بیشتری دنبال شود.
اعظمی افزود: هیچ نهادی به بهانه صادرات آب مجازی حق ندارد مانع صادرات هندوانه شود و از طرفی انتظار می‌رود واحد بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تسهیل صادرات هندوانه و گوجه‌فرنگی اقدامات لازم را انجام دهد تا از ضرر و زیان تولیدکنندگان جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 50
  • امروز: 153
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,434
  • ماه: 7,924
  • سال: 26,546