پاسخ ایمیدرو به انتقادات استاندار. تقاضای پروانه برای ۳۷ محدوده مستعد در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1556

پاسخ ایمیدرو به انتقادات استاندار. تقاضای پروانه برای ۳۷ محدوده مستعد در کرمان
انتقادات اخیر استاندار کرمان با واکنش سازمان ایمیدرو مواجه شد و این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حوزه اکتشافات در استان کرمان، مطالعات در هشت پهنه به مساحت ۳۷ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع انجام شده است که حاصل آن تا به امروز ۳۷ محدوده مستعد به مساحت ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع بوده‌ که برای آن‌ها تقاضای پروانه شده است.
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان روز شنبه ۱۸ شهریور ماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به مشکلات محدوده‌های معدنی در استان کرمان، بیان کرده بود که تقریبا تمامی پهنه‌های معدنی استان کرمان آزاد نیستند و به عنوان محدوده معدنی حتی به نام یک پیرزن و یا پیرمرد ثبت شده‌اند که مسئله عجیبی است.
وی با بیان اینکه بیشترین پهنه معدنی استان کرمان در اختیار ایمیدرو است، در حالی که هیچ فعالیتی روی آن‌ها انجام نمی‌شود، از تمام نهادها از جمله سازمان بازرسی خواسته بود که به این موضوع ورود کنند و طبق ماده ۲۰ قانون معادن، باید این محدوده‌ها پس گرفته شود و در اختیار مردم قرار گیرد.
به گزارش تسنیم،این انتقادات استاندار کرمان با واکنش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مواجه شد و این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حوزه اکتشافات در استان کرمان، مطالعات در هشت پهنه به مساحت ۳۷ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع انجام شده است که حاصل آن تا به امروز ۳۷ محدوده مستعد به مساحت ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع بوده‌ که برای آن‌ها تقاضای پروانه شده است.
از این میزان، تاکنون فقط برای هشت محدوده به وسعت ۹۰ کیلومتر مربع پروانه اکتشافی صادر شده و مابقی به دلیل مخالفت دستگاه‌های اجرایی منتج به صدور پروانه اکتشاف جهت آغاز فعالیت‌های اجرایی مراحل عمومی و تفصیلی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 110
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,020
  • ماه: 7,658
  • سال: 25,222