اعتبار ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی شرق استان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1483

اعتبار ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی شرق استان

سُها خدیشی-مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان از اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی چهار شهرستان شرقی استان کرمان خبر داد و افزود: تکمیل زیرساخت در شهرک های صنعتی باعث ترغیب سرمایه ‌گذار در این نواحی می‌شود.

حسین میجانی در حاشیه سفر به شهرستان‌های شرقی استان کرمان افزود:عمده‌ترین مشکل در شهرک‌های صنعتی شرق استان کرمان مربوط به بحث تامین آب و برق است .

او می گوید در شهرستان های شرقی سه شهرک صنعتی در مجاورت پست فوق توزیع برق قرار دارد و همچنین شهرک فهرج نیز در مجاورت ایستگاه قطار راه آهن واقع شده که از این جهت مزیت محسوب می‌شود.

مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در خصوص ایستگاه آتش نشانی واقع در شهرک صنعتی بم اظهارداشت: در بحث آتش‌نشانی پیش‌قراول هستیم و براساس قانون، واحد‌های ما مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنند که سهم شهرداری‌ها نیز پرداخت می‌شود و مبالغ برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی عودت داده نمی شود زیرا ما از قانون شهرداری‌ها مستثنی هستیم.

به گفته او تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی ماشین آتش نشانی دارند و نیروی آنها نیز آموزش های حرفه‌ای لازم را کسب خواهند کرد

او افزود: المان ورودی شهرک صنعتی بم قدیمی شده و طرح جدید آن مبتنی بر ظرفیت‌های کشاورزی بم که بیانگر این منطقه باشد طراحی می‌شود.

میجانی درباره انتقال صنوف مزاحمی که در مسیر گردشگری بم قرار داشتند و تعیین تکلیف وضعیت آن‌ها توضیح داد: سه هکتار زمین در ورودی شهرک صنعتی قرار دارد که در صورت الحاق آن به شهرک صنعتی از زیرساخت مشترک آب برق گاز و غیره در اختیار صنوف قرارگیرد و سازماندهی شود که علی رغم تلاش یکساله زمین هنوز الحاق نشده است

او می‌گوید یکی از دستگاه‌ها به هر عناوینی فعلا اجازه این کار را نداده است که باید با مدیرکل آن دستگاه صبحت کنم در صورتی که نتیجه لازم به دست نیاید از ظرفیت ستاد تسهیل استان در جهت رفع مشکل استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان ادامه‌داد: ظرفیت شهرک صنعتی بم تکمیل شده است و آمایش منطقه ای خوبی در بحث سردخانه و بسته‌بندی دارد که اگر حداقل ۵۰ هکتار زمین اضافه شود شهرک صنعتی جدیدی احداث می‌شود.

میجانی تاکیدکرد:اگر زمین به همین شهرک الحاق شود بهتر است زیرا زیرساخت مشترک هزینه کمتری دارد و به نفع سرمایه گذار است در غیر اینصورت شهرک صنعتی جدید در مکان دیگری بررسی می‌شود.

او می‌گوید اعلام شده که زمین‌های جنب شهرک صنعتی بم روی زون آبی قرار دارند اما با توجه به اینکه شهرک صنعتی تصفیه خانه بسیار خوبی دارد و اگر پسماندی باشد جذب چاه‌ها نمی شود و به تصفیه خانه برمی‌گردد و به عنوان پسآب و آب کشاورزی به زمین برمیگردد همچنین مورد دیگر اینکه قرار است آب شهرستان بم از سد نسا تامین شود که احتمالا بحث زون آبی دیگر مورد اهمیت نباشد.

او درباره میزان اشتغالزایی شهرک صنعتی بم گفت: اگر بخواهیم برحسب آمایش منطقه ای محاسبه کنیم و میانگین اشتغال را برای پنج نفر در نظر بگیریم با توجه به اینکه ۸۰واحد فعال در شهرک قرار دارد نزدیک به ۵۰۰ نفر در این شهرک مشغول به کار هستند.

مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان درباره ایجاد شهرک صنعتی در بخش بروات و دهبکری گفت: با توجه به دستور دکتر رسولیان معاون وزیر آمادگی ایجاد شهرک صنعتی در مناطقی که سرمایه گذار وجود دارد و تقاضا محور باشد را داریم .

او خاطرنشان‌کرد: در بخش بروات و دهبکری اگر یو تی ام در اختیار ما قرار داده شود که آب و برق آن قابل تامین باشد به سرعت ناحیه صنعتی ایجاد خواهیم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 57
  • امروز: 195
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,179
  • ماه: 5,900
  • سال: 22,043