قطع سپیدارهای ۷۰ ساله در «سِکُنج» کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1112

اهالی و فعالان زیست محیطی اعتراض کردند

قطع سپیدارهای ۷۰ ساله در «سِکُنج» کرمان

قطع تعدادی از درختان سپیدار که اهالی می‌گویند ۶۰تا ۷۰ساله هستند در روستای هدف گردشگری سِکُنج از توابع بخش ماهان شهرستان کرمان سبب اعتراض مردم و فعالان حوزه های محیط زیست و گردشگری شده است.

مسئولان روستا می‌گویند قطع درختان کار نماینده موقوفه قنات روستا بوده و قرار نبوده درختان سالم را قطع کنند، بلکه مقرر شده بود تنها بخش‌های خشک شده درختان را هرس کنند.

حسینی‌صفا اهل سکنج گفت:عده‌ای در حال قطع درختان سپیدار بودند که مطلع شدیم و خودمان را رساندیم و حین قطع درخت بودند که با‌همکاری نیروی انتظامی مانع ادامه اقدامشان شدیم.

او می گوید اگر اهالی مانع نمی شدند تعداد بیشتری از درختان قطع می‌شد.

اگرچه بر سر تعداد درختان قطع شده اختلاف آماری وجود دارد اما این شهروند تعداد درختان قطع شده و ارزشمند سپیدار را ۹ درخت اعلام کرد.

این شهروند مدعی شد پیمانکاری که درختان را قطع می‌کرده ادعا داشته مبلغ بالایی بابت تنه درختان پرداخت کرده است.

ابراهیمی دیگر ساکن روستای سکنج نیز با اشاره به موقعیت گردشگری و شمار بالای گردشگران در این روستای خوش آب و هوا اظهارداشت:بخش مهمی از هویت روستا به این درختان است و نمی‌دانیم چرا اقدام به قطع آنها کرده‌اند.

محمدرضا شریعتمداری دهیار روستا نیز گفت:هیچ گونه مجوزی از طرف دهیاری و شورای‌اسلامی برای قطع درخت صادر نشده بلکه فقط بابت هرس درختان و شاخه‌های خشک تعدادی از آنها از طریق نماینده موقوفه با دهیاری هماهنگی صورت گرفته بود.

او توضیح داد:از آنجا که تعدادی از درختان سالم را قطع کرده‌اند موضوع با حضور نیروی انتظامی صورتجلسه شده و روند تشکیل پرونده قضایی در مراجع متولی جریان دارد.

شریعتمداری گفت: نماینده موقوفه را مکلف می‌کنیم برای جایگزین درختان قطع شده نهال چنار بکارند.

دهیار سکنج اظهارداشت:البته برخی سپیدارها از داخل تنه پوک شده‌اند و احتمال افتادن آنها نیز وجود دارد که باید‌با چنار جایگزین شوند اما بنا بر قطع درختان سالم نبوده و ما نیز معترض هستیم.

محمد سکنجی رئیس شورای اسلامی روستای سکنج نیز با بیان اینکه درختان هویت روستا و متعلق به روستا و مال مردم هستند اظهارداشت:تعدادی از درختان که قطع شده اند،سالم بودند.

سکنجی افزود:ما این موضوع را برای تعیین تکلیف و رسیدگی به تخلف انجام گرفته پیگیری خواهیم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 89
  • امروز: 66
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,467
  • ماه: 7,877
  • سال: 25,910