مدیرکل تعاون کرمان: کارفرما در حادثه مرگبار کارخانه لاستیک راور مقصر شناخته شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1487

مدیرکل تعاون کرمان: کارفرما در حادثه مرگبار کارخانه لاستیک راور مقصر شناخته شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به حادثه ریزش دیوار کارخانه در حال احداث روکش لاستیک در راور و جان باختن یک کارگر گفت: پس از بررسی ها کارفرما در این حادثه مقصر شناخته شده است.

مجتبی مصباح با بیان اینکه اصول ایمنی در احداث دیوار در کارخانه روکش لاستیک راور آنطور که باید توسط کارفرما رعایت نشده بود، گفت: به دلیل طولانی بودن عرض و ارتفاع دیوار، رعایت نشدن اصول ایمنی و حائل نداشتن، این دیوار حین ساخت بر روی ۲ کارگر فرد ریخت که یکی از کارگران به دلیل شدت جراحت‌ها فوت کرد و کارگر دوم نیز مصدوم شد.

مصباح با بیان اینکه حال عمومی کارگر مصدوم این حادثه مطلوب گزارش شده است تاکید کرد: با توجه به‌ اینکه دیوار بر اساس اصول فنی ساخته نشده بود کارفرما مقصر شناخته شده است.

او بیان کرد: بررسی‌های تکمیلی درباره این حادثه در دست انجام است و گزارش نهایی بزودی تهیه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: کارفرما مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت و از طرفی جرایم مربوطه و دیه این افراد را نیز پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا ریزش دیوار در کارخانه در حال احداث روکش لاستیک شهرستان راور در شمال استان کرمان طی ساعت ۱۳ روز سه شنبه ۱۶ خرداد رخ داد که سبب زیرآوار ماندن ۲ کارگر شد.

کارگران گرفتار در زیر آوار توسط سایر همکارانشان بیرون آورده و توسط آمبولانس در حالی به مرکز درمانی منتقل می‌شوند که یکی از مصدومان این حادثه بعد از بیرون آمدن از زیر آوار فاقد علائم حیاتی گزارش شده بود و آنطور که منابع درمانی اعلام کردند عملیات احیای وی توسط پرسنل اورژانس نیز بی نتیجه می‌ماند.

کارگر فوت شده جوانی از اهالی شهرستان راور اعلام و کارگر مصدوم نیز از قسمت دست دچار شکستگی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 68
  • امروز: 9
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,244
  • ماه: 7,397
  • سال: 24,881