رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد: ایجاد بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهر راین نهایی شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1487

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد: ایجاد بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهر راین نهایی شد

پورابراهیمی با اعلام راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در راین گفت: راین شهر نمونه نیروگاه خورشیدی می شود.

دکترمحمدرضا پورابراهیمی، در پنجمین همایش از سلسله همایش‌های استانی “زکات؛ برکت آبادی” گفت: بازتوزیع منابع در نظام اقتصادی از مهمترین مسائلی است که در حوزه های کلان اقتصادی بحث می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احکام نورانی اسلام برگرفته از واقعیتی است که پشتوانه آن نگاه علمی و تخصصی است؛ افزود: به طور مثال دلایل پزشکی حکم منع شراب اثبات شده است و حکم منع ربا به دلیل اخلال در نظام اقتصادی است و حکم زکات و خمس  و امثالهم ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

او با اشاره به بازتوزیع منابع در نظام اقتصادی در کشورهای مختلف و با استفاده از ابزار مالیات؛ اظهار کرد: هموارسازی ایجاد درآمد در نظام اقتصادی برای برخورداری از نظام عدالت اقتصادی است تا بتوانیم طبقات مختلف را از عدالت اقتصادی برخوردار کنیم زیرا اگر محرومین را رها کرده و برای آنان برنامه نداشته باشیم عملاً بخشی از تقاضا در نظام اقتصادی حذف می شود.

 رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی؛ کرمان را از استان‌های پیشگام زکات در کشور دانست که علیرغم محرومیت های زیاد اما مؤمنین به پرداخت زکات واجب و مستحب اهتمام دارند که این نگاه دینی و ارزشی جای تقدیر دارد.

او با متذکر شدن این مطلب که نمی توان از یک منبع مستمر مدام توزیع انجام داد و برای همین هنر در کمیته امداد، توانمندسازی افراد است؛ افزود: در بازسازی منابع می توان حداکثرسازی داشت و مهمترین اولویت ما اشتغال و توانمندسازی باید باشد.

 پورابراهیمی سپس به مجموعه اقدامات انجام شده و در حال انجام برای راین اشاره و تصریح کرد: مسیر راین به شهرهای شمالی استان از طریق جاده گزک و گودر انجام می شود.

او از پیگیری برای رفع چالش برق کارخانه فروآلیاژ  خبر داد و گفت: همه محدودیت های فنی برطرف شده است.

 پورابراهیمی از ایجاد بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور به ظرفیت ۴۰۰ مگاوات در راین خبر داد و گفت: آخرین رایزنی ها در این باره انجام شده و راین در آینده شهر نمونه نیروگاه خورشیدی می شود و این ظرفیت بزرگی است.

او ضمن قدردانی از همراهی مردم در مسیر انقلاب و مشکلات اقتصادی تصریح کرد: مسیر حرکت انقلاب رو به پیشرفت و آینده اشتغال و اقتصاد کشور رو به بهبود است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 106
  • امروز: 114
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,515
  • ماه: 7,925
  • سال: 25,958