اشتغال زایی پروژه های منابع طبیعی در چاه دادخدا

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 614

اشتغال زایی پروژه های منابع طبیعی در چاه دادخدا
موسی امیری، گفت: با اجرای پروژهای جنگل کاری و پخش سیلاب شهرستان قلعه گنج از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۱۳۹۸، به طور مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال بیش از ۳۰ نفر فراهم شده است.

«موسی امیری»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: پروژه 70 هکتاری واقع در حوزه آبخیز چاه دادخدا روستای چاه حسن با هدف تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد اشتغال احداث شده است.

رئیس اداره جنگل کاری و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، افزود: در بالا دست این پروژه بحث اجرای عملیات آبخیزداری پروژه های پخش سیلاب در ۳ سایت قرار دارد که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال های  1397 و 1398 است.

وی، اظهار داشت: امیدواریم اجرای این پروژه ها کمکی به افزایش سرانه جنگل در منطقه کند.

امیری، بیان داشت: پروژه جنگل کاری و عملیات پخش سیلاب که در بالا دست اجرا شده است به طور مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال 30 نفر را فراهم کرده است و امیدواریم در سال های آینده با اجرای پروژه‌های بیشتر میزان اشتغال در منطقه را افزایش دهیم.

رئیس اداره جنگل کاری و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، در خصوص پروژه در حال اجرا، عنوان داشت: پروژه جنگل کاری در منطقه چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج به مساحت 70هکتار  با اعتبار 315 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال 1398 در حال اجرا است.

وی، اضافه کرد: چاله کَنی پروژه به صورت 100درصد انجام شده و کاشت نهال نیز در حال انجام است.

امیری ابراز داشت: ابعاد چاله ها کاملا مناسب بوده و رسوبات حاصل از این چاله کَنی در اطراف نهال در تابستان به عنوان بادشکن عمل کرده و نیز موجب حفظ رطوبت اطراف نهال می شود که در نهایت ذخیره حجم زیادی از بارندگی های منطقه را به همراه دارد.

رئیس اداره جنگل کاری و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، اضافه کرد: این منطقه دارای 7 هزار چاله است که به طور میانگین در بحث ذخیره نزولات 7هزار متر مکعب آب را به سفره های زیر زمینی اضافه کرده است.

وی، بیان داشت: تلطیف هوا، تولید اکسیژن، جلوگیری از ورود ریزگردها و کنترل فرسایش آبی و خاکی از تاثیرات این پروژه در منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 29
  • امروز: 136
  • دیروز: 261
  • هفته: 2,877
  • ماه: 7,548
  • سال: 23,989