مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مطرح کرد: نقش موثر پروژه‌های آبخیزداری در بهبود تولیدات کشاورزی و رونق کسب و کار

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مطرح کرد: نقش موثر پروژه‌های آبخیزداری در بهبود تولیدات کشاورزی و رونق کسب و کار

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه این اداره کل با حضور فرماندار و دهیاران بخش مرکزی قلعه‌گنج در رابطه با‌ مسائل پیش‌ روی توسعه این شهرستان در حوزه منابع طبیعی گفتگو کردند.  حمزه احمدی در این نشست، ضمن تاکید بر اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری در این شهرستان، آبخیزداری را سازنده‌ترین راهکار مقابله با خشکسالی دانست و خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی در تقویت منابع آبی و بهبود تولیدات کشاورزی و رونق کسب و کار نقش موثری دارد. مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان افزود: طرح‌های منابع طبیعی اقدامات زیرساختی است و‌اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان تخصیص داده شده است.

 احمدی در ادامه همچنین با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی منطقه و با توجه به شروع فصل گرما و احتمال بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها بر ضرورت توجیه و همچنین آموزش عموم افراد جامعه به عنوان موثرترین عامل در پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‎‌های احتمالی عرصه‌های منابع ملی تاکید کرد. وی تاکید کرد: ادارات ذیربط، بخشداری‌ها، اعضای شورای اسلامی، دهیاران و… با برنامه‌ریزی دقیق و بر اساس ظرفیت‌های موجود می‌توانند در خصوص اطفا به موقع حریق‌های احتمالی همکاری لازم را با مجموعه منابع‌طبیعی داشته باشند.

در ادامه محمد فلاح‌کهن فرماندار شهرستان قلعه‌گنج نیز با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌های منابع‌طبیعی از اجرای طرح‌های منابع‌طبیعی در این شهرستان تقدیر و تصریح کرد: منابع‌طبیعی یک سرمایه ملی است و نقش مهمی در توسعه‌ جامعه دارد و ما همواره از این منابع حمایت می‌کنیم. وی افزود: جنگل‌ها، مراتع و منابع‌طبیعی میراث ماندگاری هستند که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و همه در حفظ، نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده مسئولیت داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 110
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,020
  • ماه: 7,658
  • سال: 25,222