محور پرخطر قلعه‌گنج-چاه‌دادخدا در انتظار بودجه ملی ۲ کیلومتری که قربانی می‌گیرد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1325

محور پرخطر قلعه‌گنج-چاه‌دادخدا در انتظار بودجه ملی ۲ کیلومتری که قربانی می‌گیرد

محور پرخطر قلعه‌گنج ـ چاه‌دادخدا در محدوده شهری به نقطه‌ای حادثه‌خیز تبدیل شده که همواره آبستن حوادث تلخ و مرگبار است و برای اجرای باند دوم نیاز به بودجه‌ای دارد که شهرداری قلعه‌گنج از پس آن برنمی‌آید.

محور قلعه‌گنج-چاه‌دادخدا در جنوب استان کرمان محل تردد روزانه بیش از  ۷۰۰ تا ۸۰۰ خودرو سبک و سنگین است.

بخش حادثه‌خیز این محور، حد فاصل سه‌راهی منوجان به سمت انتهای حوزه استحفاظی(شمس‌آباد) به‌طول ۲ کیلومتر است که به‌دلیل عرض کم و نداشتن شانه خاکی، نداشتن علائم راهنمایی و رانندگی و نبود روشنایی، همواره شاهد حوادث جانی و مالی فراوانی در آن هستیم و این وضعیت سالانه تعدادی از مسافران این محور را به کام مرگ می‌فرستد.

به گفته حسن شیخی جانشین راهنمایی و رانندگی شهرستان قلعه‌گنج از تیرماه سال ۱۳۹۸ تاکنون در این طول ۲ کیلومتر ۶ فقره تصادف فوتی رخ داده که تعداد ۱۴ نفر از رانندگان و سرنشینان خودروها جان خود را از دست داده‌اند.

او می‌گوید:علی‌رغم اینکه در مصوبات شورای ترافیک موارد خیلی زیادی در خصوص رفع نواقص و تجهیزات لازم و ضروری برای معابر شهری از جمله این ۲ کیلومتر تعیین شده است، اما مسئولان مربوطه تاکنون هیچ توجهی به مصوبات نکرده‌اند و این کوتاهی در انجام وظایف محوله منجر به رخ‌دادن چنین حوادثی می‌شود.

بودجه شهرداری کفاف این پروژه را نمی‌دهد

مراد احمدی معاون شهرداری قلعه‌گنج اظهار‌کرد: اجرای باند دوم محور قلعه‌گنج‌-چاه‌دادخدا، دغدغه اصلی شهرداری است، اما برای اجرا نیاز به اعتبار بسیار بالایی داریم که متاسفانه اعتبارات شهرداری جوابگوی چنین پروژه‌ای نیست.

او تصریح کرد: در این پروژه باید ۲۵ دهنه پل استاندارد احداث کنیم که اعتبار و درآمد شهرداری به‌‌گونه‌ای است که حتی نمی‌توان چهار دهنه از این پل‌ها را احداث کرد.

 احمدی خاطرنشان‌کرد: بارها در جلساتی که با مسئولان کشوری و استانی داشتیم، مشکل نقص این محور را به آنها متذکر شدیم، اما هنوز اعتباری برای این پروژه در نظر گرفته نشده است.

او ابراز کرد: تقاضایی که از مسئولان کشوری و استانی داریم،برای رفع نقص‌های این محور اعتبارات لازم را تخصیص دهند که این مشکل را برطرف کنیم تا دیگر شاهد داغدارشدن خانواده‌ها نباشیم.

اما هرچه بگذرد و توجهی به این محور نشود،قربانیان آن بیشتر و بیشتر خواهند‌شد که ضرورت دارد مسئولان نسبت به حل این مشکل اقدام عاجلانه کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 103
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,013
  • ماه: 7,651
  • سال: 25,215