در راستای تحقق شعار سال؛ مرکز پرورش ماهیان گرمابی در عنبرآباد احیا می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1508

در راستای تحقق شعار سال؛ مرکز پرورش ماهیان گرمابی در عنبرآباد احیا می‌شود

فرماندار عنبرآباد بر ضرورت احیاء مرکز تکثیر ماهیان گرمابی تاکید کرد و گفت: باتوجه‌به زمینه ایجاد اشتغال و تحول اقتصادی، احیاء طرح تکثیر ماهیان گرمابی در دستور کار قرار دارد.

یزدان افشاری پور در حاشیه بازدید از مرکز تکثیر ماهیان گرمایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ظرفیت شهرستان عنبرآباد به لحاظ شرایط آب‌وهوایی اظهار کرد: راه‌اندازی و گسترش صنعت پرورش ماهی و آبزی‌پروری، خصوصاً ماهیان گرمابی در عنبرآباد به دلیل شرایط آب‌وهوایی علاوه بر صرفه اقتصادی، باعث ایجاد اشتغال برای مردم منطقه خواهد شد.

او افزود:در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر تحقق شعار سال، احیاء مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در عنبرآباد در دستور کار قرار گرفت.

افشاری‌پور گفت: مرکز تکثیر ماهیان گرمابی عنبرآباد می‌تواند نقش مهمی در تولید بچه‌ماهی و تأمین نیاز داخل استان و سایر استان‌ها ایفا کند.

فرماندار عنبرآباد به برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی برای توسعه فعالیت‌های پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره کشاورزی تأکیدکرد: به جهت استفاده بهینه از ظرفیت استخرهای دومنظوره کشاورزی لازم است جهاد کشاورزی در خصوص ترویج و آموزش آبزی‌پروری در منطقه اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

 به گزارش ایسنا، موسی محمدی مدیر شیلات جنوب کرمان نیز درباره تأثیر راه‌اندازی مراکز تکثیر ماهیان گرمابی در سبد غذایی خانوارها و بازار مصرف گفت: به جهت بهبود تولید و مصرف سرانه ماهی در جنوب کرمان مرکز تکثیر ماهیان گرمابی عنبرآباد از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

او افزود: ترویج و آموزش تکثیر ماهیان گرمابی باتوجه‌به اقلیم منطقه جنوب کرمان از جمله برنامه‌های مدیریت شیلات من است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 21
  • امروز: 230
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,465
  • ماه: 7,618
  • سال: 25,102