کمبود بیمارستان در شرق استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1510

کمبود بیمارستان در شرق استان کرمان

پنج شهرستان شرقی استان کرمان با جمعیت ۵۰۰ هزار نفری خدمات درمانی خود را از بیمارستان پاستور بم می‌گیرند که این بیمارستان جوابگو نیست و می‌طلبد نسبت به افزایش سرانه تخت بیمارستانی و وجود مراکز درمانی بیشتری در این منطقه اقدام شود.

در شرق استان‌ کرمان پنج شهرستان بم، نرماشیر، ریگان، گنبکی و فهرج با جمعیت ۵۰۰ هزار نفری وجود دارد که خدمات درمانی خود را از بیمارستان پاستور بم می‌گیرند که جوابگو نیست.

 کمبودهایی نظیر تخت بیمارستانی، امکانات پزشکی، دکتر متخصص مواردی است که مردم این منطقه را دچار چالش کرده و علیرغم وجود جاده ترانزیتی، حوادث ناشی از قاچاق اتباع بیگانه، تصادفات و … می‌طلبد نسبت به افزایش سرانه تخت بیمارستانی و وجود مراکز درمانی در این منطقه اقدام شود.

 محمد برزنگ‌ فرماندار بم در این باره اظهار کرد:  یکی از کمبودهای بزرگی که در شرق استان کرمان داریم، نبود بیمارستان تخصصی است و بیمارستان ریگان و نرماشیر امکانات کافی ندارند و متاسفانه فقط اسم بیمارستان را یدک می‌کشند و تمام‌ مراجعات بیماران از ۵ شهرستان شرقی به بیمارستان پاستور بم است که دیگر این بیمارستان ظرفیت و گنجایش ندارد و نیاز به ساخت و تکمیل بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم هست تا مشکل مردم شرق استان حل شود.

حجت‌السلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: در سال ۹۶ مصوب شد بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم ساخته شود. از سال ۹۶ این بیمارستان فراز و فرودهای زیادی داشته است و با کمبود اعتبارات و نقص پیمانکاران متعدد این بیمارستان ساخته نشد و در حال حاضر سازه بیمارستان ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت کل بیمارستان در مجموع ۱۶ درصد پیشرفت دارد که پیشرفت خوبی نیست.

 نماینده شرق استان عنوان کرد: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به استان کرمان این پروژه جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار گرفت و مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای آن تخصیص داده شد که با اعتبارات به موقع امیدواریم سازه این بیمارستان طی ۱۸ ماه آینده  تکمیل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 47
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,957
  • ماه: 7,595
  • سال: 25,159