نمایشگاه تولیدات زنان عشایر و روستایی در «د‌رب‌بهشت» برگزارشد. شهردار درب‌بهشت: بازارچه میوه به زودی راه‌اندازی می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1512

 نمایشگاه تولیدات زنان عشایر و روستایی در «د‌رب‌بهشت» برگزارشد. شهردار درب‌بهشت:  بازارچه میوه به زودی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش کاغذوطن، نمایشگاه عرضه تولیدات زنان عشایر و روستایی جنوب کرمان از ۲۲ تیرماه به مدت سه روز و با ۳۴ غرفه در محل شهر درب بهشت جیرفت راه اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بر لزوم توجه تولیدکنندگان نسبت به برندسازی تاکید کرد و از برگزاری جشنواره ملی تولیدات زنان عشایر و روستایی خبر داد.

  احمد احمدپور در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه عرضه تولیدات زنان عشایر و روستایی جنوب کرمان در شهر درب‌بهشت جیرفت گفت: وظیفه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان حمایت و همراهی با تولیدکنندگان است که تاکنون چهار نمایشگاه و جشنواره‌ برگزار شده است.

او با اشاره به تولید چهار و نیم میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی افزود: وظیفه ما معرفی توانمندی و ظرفیت‌های نقطه به نقطه این منطقه زرخیز است که با برگزاری جشنواره مرکبات و خرمای کلوته بخشی از خلاءها شناسایی و برطرف شدند و می‌طلبد با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه جشنواره های متنوع و متعددی را برگزار کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، جشنواره تولیدات زنان روستایی و عشایر را در راستای حمایت از تولید ملی دانست و اظهار کرد: این نمایشگاه با ۳۴ غرفه دایر شده که ۲۴ غرفه در حوزه جهاد کشاورزی و متعلق به زیر مجموعه های وابسته مانند اداره کل عشایری و تعاون روستایی است و یک کار خوب و پسندیده ای بوده و باید با  مساعدت شهرداری به صورت روستا بازار را راه‌اندازی شود و باید این ظرفیت ها فراتر از استان  معرفی شوند.

او با ابراز امیدواری از اینکه این جشنواره ها به تناسب شرایط اقلیمی در مناطق برگزار شود، از برگزاری جشنواره‌ ملی تولیدات زنان عشایر و روستایی جنوب کرمان در آذرماه سال جاری خبر داد که همه محصولات جنوب قابلیت عرضه دارند.

احمد پور برند سازی را شناسنامه تولیدات دانست و گفت: مهمترین کار در تولیدات برند‌سازی است، زیرا برند هویت منطقه و یک شناسنامه برای تولیدات محسوب می‌شود اما علی رغم همه تلاش‌های صورت گرفته در بسته‌بندی و برند، ضعیف عمل کردیم که محصولات جنوب با برند مناطق  دیگر عرضه می‌شوند و یک خلاء است که باید برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از صادرات ۴۴۰ میلیون دلار انواع محصولات کشاورزی در سال‌جاری خبر داد و بیشترین تنوع تولید خرما را با بیش از ۶۰ رقم  در جنوب کرمان یک ظرفیت برای صادرات و ارزآوری دانست.

زیرساخت‌های ییلاقات گردشگری تقویت شوند

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: وضعیت گردشگری ییلاقات باید به شکلی باشد که زمینه برگزاری جشنواره‌های متعدد فراهم شود و با فعالیت رصدخانه در ساردوئیه تنوع گردشگری مضاعف می شود.

او همچنین بر لزوم راه اندازی محل دائمی برای عرضه تولیدات بخش کشاورزی تاکید کرد،  گفت: باید روستا بازار در همه مناطق از جبالبارز تا اسفندقه برگزار شود.

 *تمام توان برای خدمات رسانی بهتر

شهردار شهر درب بهشت در این مراسم گفت: ظرفیت گردشگری این منطقه افراد و گردشگران زیادی را به این شهرمی‌کشاند.

محمد‌علی کریمی با قدردانی از عوامل تحت مجموعه و اعضای شورای شهر در راه اندازی این نمایشگاه بیان کرد: از همه کمبود‌هایی که احساس می‌شود، عذرخواهی می‌کنم،  مجموعه با شهرداری درجه چهار در حال خدمات رسانی هستیم.

کریمی ادامه داد در شهر با کمبود امکانات لجستیکی و ماشین‌آلات روبرو هستیم  و اگر اتفاقی رخ دهد فقط یک ماشین آتش‌نشانی برای اطفا حریق در شهر موجود است.

او گفت: زنان روستایی و تولیدات دست آنها در اعطای تسهیلات باید به صورت ویژه دیده شود و قصد داریم که بتوانیم بازارچه‌ای برای عرضه تولیدات میوه و تره بار راه‌اندازی کنیم.  بخشدار ساردوئیه هم در این مراسم با توضیح ظرفیت‌های گردشگری و معدنی منطقه ساردوییه از حضور هنرمندانی که این نمایشگاه به هنر دست آنها مزین شده است قدردانی کرد و گفت: تلاش داریم از ظرفیت کشت و تولید گل در این منطقه استفاده کنیم و با تغییر الگوی کشت، جشنواره گل را در این شهر راه‌اندازی کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 80
  • امروز: 43
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,444
  • ماه: 7,854
  • سال: 25,887