نماینده مردم در مجلس: چرا لایحه استان کرمان جنوبی به مجلس ارسال نمی‌شود؟

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1514

نماینده مردم در مجلس: چرا لایحه استان کرمان جنوبی به مجلس ارسال نمی‌شود؟

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: یک‌سال از زمان مصوبه هیئت دولت و همچنین اعلام رسمی تأسیس و تشکیل استان کرمان جنوبی توسط رئیس‌جمهوری می‌گذرد؛ اما سوالی برای مردم این منطقه مطرح است که چرا با وجود آماده‌بودن لایحه مربوطه در دولت، این لایحه به مجلس ارسال نمی‌شود.

ذبیح‌الله اعظمی در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، تأکیدکرد: باید بکوشیم همه اقشار جامعه در این انتخابات مشارکت نمایند.

او اظهارکرد: از تدبیر رهبر انقلاب و تلاش‌های دولت در اجرای سیاست تعامل با همسایگان و همچنین توسعه و ارتقای روابط با کشورهای اسلامی و دیگر کشورها و نیز تنش‌زدایی در سطح بین‌المللی خصوصاً تعاملات و همکاری‌های اخیر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همراه بااقتدار و دیپلماسی عزتمندانه با حفظ منافع ملی که منجر به بهبود روابط و افزایش مراودات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایران با بسیاری از کشورهای منطقه و جهان شده است، قدردانی می‌کنم.

او با تأکید بر اینکه سنگ‌اندازی در مسیر توسعه و ارتقای روابط کشور به هر دلیلی غیر از منافع ملی خیانت به ملت و ایران اسلامی است، گفت: انتظار می‌رود شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه بر اساس اصول تعیین شده از سوی رهبری و بدون توجه به حواشی برخی افراد غیرمتخصص، موضوع احیای برجام را پیگیری کنند.

این نماینده مجلس عنوان‌کرد: فشارهای اقتصادی، نابسامانی‌های بازار املاک و اجاره مسکن، گرانی اقلام زندگی معیشت مردم را سخت و ناپایدار کرده است هرچند مجلس با تصویب قوانین موردنیاز، قبلاً اقدام کرده است؛ اما لازم است دولت گام‌های اساسی در این مسیر بردارد.

 اعظمی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، اظهار کرد: باتوجه‌به فرمایشات رهبری در خصوص انتخابات مجلس در اسفندماه سال جاری، مشارکت، رقابت‌پذیری، امنیت و سلامت انتخابات مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاباتی پر شور است که با ورود همه سلایق سیاسی و برگزاری مطلوب آن توسط وزارت کشور بر غنای آن افزوده می‌شود. باید بکوشیم همه اقشار جامعه در این انتخابات مشارکت نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 17
  • امروز: 32
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,611
  • ماه: 7,865
  • سال: 25,719