درخواست سازمان برنامه از دولت. وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی پرداخت شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1519

درخواست سازمان برنامه از دولت. وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی پرداخت شود

وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی در سال گذشته به دلیل افزایش بیشتر از قانون و عدم استقبال بانک ها از زیر بار رفتن در پرداخت از یک سو و تضمین مابه التفاوت نرخ سود آن ماهها به تاخیر افتاد.

در مصوبه ۱۴۰۱ مقرر شده بود تا وام مسکن روستایی به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی پرداخت شود و آنطور که مقامات مسئول بنیاد مسکن اعلام کرده اند تاکنون ۱۵۰ هزار فقره وام پرداخت شده است. اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که سهمیه سال ۱۴۰۲ هنوز عملیاتی نشده است.

روز گذشته اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد که از زمان آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ۲۰۰ هزار متقاضی وام نوسازی مسکن دریافت کردند. پرداخت وام به متقاضیانی که در سال جدید تشکیل پرونده داده‌اند هنوز آغاز نشده و ۵۰ هزار پرونده آماده معرفی به بانک‌ها است.

آنطور که شنیده می‌شود و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفته است با اقدام سازمان برنامه و بودجه پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن روستایی سال ۱۴۰۲ آغاز شود. اگر چه مقرر شده امسال سقف وام مسکن روستایی قرار نیست افزایش یابد اما نکته جالب این است که هنوز پرداخت سهمیه وام مسکن روستایی ۱۴۰۲ آغاز نشده است.

جودی، معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی توسط بانک‌ها از اواخر ماه آغاز می‌شود گفت: رئیس سازمان برنامه درخواست آغاز پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی را به دولت ارسال کرد.

در مورد سهمیه ۱۴۰۱ که پرداخت آن از دی ماه ابلاغ شد ۲۰۰ هزار پرونده به بانک ها معرفی شده است و تاکنون تعداد قراردادی که با بانک ها بسته شده و پرداخت وام صورت گرفته است بالغ بر ۱۵۰ هزار فقره بوده که به این تعداد واحد مسکونی تسهیلات پرداخت صورت گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :