تورم سالانه منتهی به تیر کرمان ۴۷.۹ درصد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1520

تورم سالانه منتهی به تیر کرمان ۴۷.۹ درصد 

به گزارش کرمان‌نو،  مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه منتهی به تیرماه را اعلام کرد. بر اساس این گزارش تهران با تورم ۴۳ درصد کمترین تورم را در بین استان‌های کشور داشته است. بعد از آن بوشهر با تورم ۴۴ درصد و فارس با تورم ۴۴.۹ درصد قرار دارد. کرمان نیز با تورم ۴۷.۹درصد در جایگاه هشتم قرار گرفته است. 

 متوسط تورم سالانه منتهی به تیرماه در کشور ۴۷.۵ درصد است و بالاترین تورم کشور مربوط به استان یزد با ثبت تورم ۵۷.۹درصد است.

 تورم ماهانه تیرماه نیز در کرمان، ۲.۴درصد است که ۰.۴ درصد بیشتر از تورم ماهانه متوسط کشور (۲درصد) است. تیرماه بیشترین افزایش قیمت برای گروه انواع گوشت قرمز و سفید با تورم ۵.۳ درصد ثبت شده است. بعد از گوشت بیشترین افزایش قیمت‌ها در این ماه مشترکاً برای هتل و رستوران و بهداشت و درمان با تورم ۴.۹درصد بوده است. پوشاک و کفش نیز در این ماه برابر ۳.۹درصد نسبت به خردادماه گران‌تر شدند.

تورم نقطه‌به‌نقطه که تغییرات قیمتی بین تیرماه ۱۴۰۱ و تیرماه امسال را رصد می‌کند، از کاهش شیب تورم گواهی می‌دهد. طبق این گزارش تورم نقطه‌به‌نقطه تیرماه ۱۴۰۲ برابر ۳۹.۴ درصد. نرخ تورم نقطه‌ای در تیرماه ١٤٠١ به عدد ٥٤,٠ درصد رسیده بود؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٥٤. ٠ درصد بیشتر از تیر ١٤٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

 نرخ تورم نقطه‌ای کرمان هم در تیرماه ۱۴۰۲ به ۳۶.۱درصد رسیده که حتی کمتر از متوسط کشور است. روند تغییر قیمت‌ها از تیرماه ۱۴۰۱ تا تیرماه ۱۴۰۲ برای نقاط شهری و روستایی یکسان بوده و شهرنشینان و روستاییان هر دو تورم تقریبی ۳۹درصد را تجربه کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 26
  • امروز: 166
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,591
  • ماه: 7,375
  • سال: 24,767