امام‌جمعه کرمان: خواص جامعه باید در خط مقدم حضور داشته باشند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1521

امام‌جمعه کرمان: خواص جامعه باید در خط مقدم حضور داشته باشند

امام‌جمعه کرمان گفت: خواص جامعه باید در خط مقدم حضور داشته باشند، چرا که دایره نفوذ بیشتر و تأثیرگذاری بیشتری دارد، زیرا زمانی این افراد هدایت شوند گروهی که دنباله‌رو آنها هستند نیز مورد هدایت قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی علیه‌السلام با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: زمانی که می‌خواهیم پرهیزگار باشیم باید از خداوند کمک بگیریم، امیدوار هستم صحنه‌های کوچک و بزرگ زندگی ما هر کدام عاملی باشد که موجب نزدیکی ما به خداوند شود.

او افزود: یکی از درس‌های نهضت حسینی این است که امام باید حجت را بر جامعه تمام کند و امام جامعه تمام ظرفیت خود را به کار گیرد که جامعه انسانی به سمت خداوند هدایت شود.

 امام‌جمعه کرمان ادامه داد: امام حسین (ع) در سه سطح با جامعه خود سخن گفته است؛ اول در سطح انسانیت یعنی امام وجدان انسانی را مورد خطاب داده است و فرقه و گروه و جغرافیا، نژاد و رنگ پوست هیچ‌کدام مورد خطاب نیستند و تنها وجدان مورد خطاب است.

او با بیان اینکه سطح دوم جامعه اسلامی است، گفت: افرادی که ادعای اسلام دارند آنها که در جماعت مسلمین حاضر هستند، حرف از پیامبر اسلام (ص) و عدالت دارند آنها که خود را پیشروتر از انسان‌های دیگر در هدایت می‌دانند.

 علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه بخش سوم خواص جامعه هستند، کسانی که شرایط را درک می‌کنند، پشت‌صحنه حوادث را می‌دانند و تحلیل مناسب از حوادث دارند، افزود: این افراد از نفوذ خود استفاده می‌کنند تا افرادی را در جایگاه‌های خاصی مورداستفاده قرار دهند.

 او با بیان اینکه این افراد کسانی هستند که دیگرانی که تحت نفوذ دارند با نصیحت افراد را در مسیری که می‌خواهند قرار می‌دهند، ادامه داد: حساس‌ترین بخش گروه سوم خواص هستند، زیرا دایره نفوذ بیشتر و تأثیرگذاری بیشتری دارند، زیرا زمانی این افراد هدایت شوند گروهی که دنباله‌رو آنها هستند نیز مورد هدایت قرار می‌گیرند.

 امام‌جمعه کرمان با اشاره به اینکه خواص جامعه باید زمان را خوب بشناسید کسی که جز خواص است باید دشمن و دوست را خوب تشخیص بدهد، گفت: خواص باید با تحلیل درست به‌موقع در میدان نبرد در خط مقدم حضور داشته باشند و در روز خطر آبرو، جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشته و به میدان بیایند.

او با بیان اینکه در کربلا آیا این جماعت به وظیفه خود عمل کردند و اگر عمل کردند آیا همین حوادث رخ می‌داد، افزود: آیا خواص از نفوذ خود استفاده کردند یا خواص جان مال و یا آبرو خود را خرج کردند؟

 علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه واقعیت این است که خواسته‌های امام در خطبه‌های یکی پس از دیگری مشخص است و خواص باید در سختی‌ها به کمک جامعه بیایند، گفت: یکی از سخنان امام خمینی (ره) این بود که حوزه‌ها به کمک مردم بیایند و سوال این است که در فتنه‌های رخ‌داده آیا خواص جامعه به صحنه آمدند و روشنگری کردند؟

او با بیان اینکه ما قرار است روضه‌خوان امام حسین (ع) باشیم، اظهار داشت: در کربلا سر امام حسین (ع) را جدا کردند، سر شهدا را چرخاندند، خیمه‌ها را آتش زده و یتیمان را کتک زدند؛ ممکن است نوع بیان مختلف باشد؛ اما نتیجه مهم است که این کارها رخ‌داده است.

 امام‌جمعه کرمان با اشاره به اینکه گریه‌ای که برای امام حسین (ع) می‌کنیم گریه مکتبی است، گفت: امام (ع) خودش برای دین فدا کرد، باید حادثه کربلا و عوامل آن را به‌خوبی بشناسیم و تحلیل درست و بصیرت از فاجعه کربلا داشته باشیم تا خودمان در اردوگاه دشمن در کربلا دوم یا سوم قرار نگیریم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 105
  • امروز: 109
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,510
  • ماه: 7,920
  • سال: 25,953