سومین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان برگزار می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1088

سومین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت با هدف توسعه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از رویدادهای قضایی استان خبر داد.

 یدالله موحد صبح امروز در نشست با مدیران رسانه استان کرمان از برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: دادگستری استان کرمان در برگزاری جشنواره رسانه و عدالت بنا دارد کار را به اهالی رسانه واگذار کرده و ما کار پشتیبانی داشته باشیم.او با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: رابطه قوه قضاییه با مردم باید یک رابطه محکم و سازنده باشد و افزایش سطح اطلاعات جامعه و آگاهی بخشی به مردم از خدمات قوه قضائیه برای رسیدن مردم به حقشان، هدف ویژه ما در برگزاری جشنواره است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تحقق این هدف اتاق فکر نیاز دارد و یک کار تخصصی و هنرمندانه است که توسط رسانه‌ها و با استفاده از ظرفیت آنها ممکن می‌شود افزود: یکی از این روش‌ها، برگزاری جشنواره رسانه و عدالت و ایجاد رقابت سالم است.

او با اشاره به اینکه دادگستری استان و رسانه‌ها باید یک ارتباط مفید و سازنده با جامعه داشته باشند گفت: فعالسازی رسانه‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های رسانه‌ای در جهت کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم از اهداف مهم جشنواره است.موحد ادامه داد: توسعه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از رویدادهای حوزه قضایی استان کرمان برای جلب اعتماد عمومی جامعه از دیگر اهداف جشنواره رسانه و عدالت است.

محمدباقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در این نشست با بیان اینکه در هفته قوه قضائیه سال گذشته اعلام شد که سومین جشنواره رسانه و عدالت در استان برگزار می‌شود اظهار داشت: این جشنواره تاکنون در دو دوره برگزار شده و امسال سومین دوره این جشنواره برگزار می‌شود که تامین مالی شده است.او با بیان اینکه آثاری که از تیرماه ۹۹ تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ منتشر شده باشند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند افزود: جشنواره در سه رشته خبر، گزارش و مصاحبه برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه جشنواره در حوزه‌های مختلف مربوط به قوه قضائیه است و تنها معطوف به مدیرکل دادگستری نیست ادامه داد: در این جشنواره روزنامه‌های سراسری و استانی با هم دیده شده است.او با بیان اینکه اصحاب رسانه در چهار گروه روزنامه‌های سراسری و محلی، گروه هفته‌نامه‌ها، دو هفته‌نامه‌ها، ماهنامه‌ها، گروه خبرگزاری‌ها و گروه پایگاه‌های خبری می‌توانند شرکت کنند گفت: از ۲۶ مهرماه تا دهم آبان ماه ۱۴۰۰ زمان ارسال آثار در نظر گرفته شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه این جشنواره با موضوعات برنامه‌ها و رویدادهای دستگاه قضایی، گرامیداشت هفته قوه قضائیه، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و نقش وکیل در پرونده‌ها برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: بسیاری از خدمات دستگاه قضا به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود که در کاهش رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش دعاوی، جلوگیری از فساد در دستگاه قضا و بسیاری از موارد موثر است که از موضوعات جشنواره در دوره سوم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :