راه‌اندازی سامانه پلیس آب در سامانه 122؛ پلیس آب در کرمان شروع به فعالیت کرد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1523

 راه‌اندازی سامانه پلیس آب در سامانه 122؛ پلیس آب در کرمان شروع به فعالیت کرد

جهت گزارش انشعابات و مصارف غیرمجاز، هدررفت آب، پمپ‌های غیرمجاز و مصرف بی‌رویه آب کارتابل ویژه پلیس آب در سامانه ارتباط با مردم (122) شرکت آب و فاضلاب استان کرمان راه‌اندازی شد.

 علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان با اعلام این خبر اظهار داشت: شهروندان در سراسر استان می‌توانند با تماس با شماره 122 انشعابات و مصارف غیرمجاز، هدررفت آب و مصرف بی‌رویه و همچنین پمپ‌های غیرمجاز را گزارش و نتیجه را پیگیری کنند.

او با اشاره به اینکه تمام عملیات و اقدامات پلیس آب قابل‌رصد و ارزیابی است خاطرنشان کرد: با فرآیند سیستمی ایجادشده، گزارش‌های مربوط به تخلفات مصرف آب شرب، به طور مستقیم در کارتابل مسئول پلیس آب قرار می‌گیرد و باتوجه‌به محل و مکان گزارش شده به اکیپ‌های پلیس آب ارجاع می‌شود و کل این فرایند قابل‌رصد و ارزیابی است.

 عبدیان ادامه داد: در سه هفته گذشته از میان گزارش‌های واصله به طور متوسط روزانه ۱۵ بازدید میدانی توسط هر اکیپ انجام شد و برای ۱۶۳ پمپ غیرمجاز اخطار قطع صادر و یا پمپ جمع‌آوری و تعداد ۱۳۴ اخطار برای پرمصرفان صادر و ۱۶ کنتور صوری و ۹۸ انشعاب غیرمجاز جمع‌آوری شد.

او افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده حداقل ۲۰ درصد از بازدیدها به بازدیدهای مجدد اختصاص می‌یابد تا اثربخشی کار تکمیل شود. همچنین باتوجه‌به اینکه واحد جریمه، پیگیری و حقوقی مستقل برای پلیس آب تشکیل شده، فرآیند برخورد و صدور جریمه سازمان‌یافته‌تر انجام می‌شود و در همین راستا برای بیش از ۵۰ درصد از موارد بازدید شده، جریمه اعمال شده است.

 مدیرعامل شرکت آبفا کرمان از راه‌اندازی اکیپ‌های تخصصی در امورات و ارجاع کارتابل شهرستانی پلیس آب و ایجاد کارتابل حراست در سامانه ۱۲۲ در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با راه‌اندازی موارد مذکور، ضریب تأثیرگذاری و کارکرد سامانه ۱۲۲ افزایش می‌یابد و این سامانه بیش‌ازپیش، به‌عنوان پل ارتباطی اصلی با شهروندان عمل خواهد کرد.

او تصریح کرد: کلیه شهروندان علاوه بر سامانه ۱۲۲ برای ثبت تخلفات آب، در صورت لزوم می‌توانند گزارش‌های تصویری خود را در این زمینه به شماره 09353203559 در پیام‌رسان‌های داخلی ارسال کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 128
  • امروز: 30
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,410
  • ماه: 7,809
  • سال: 26,011