رییس ستاد برگزاری یادواره شهدای جبالبارزخبرداد: ۲۶مرداد، برگزاری مشترک یادواره شهدای جبالبارز شمالی و جنوبی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1531

رییس ستاد برگزاری یادواره شهدای جبالبارزخبرداد: ۲۶مرداد، برگزاری مشترک یادواره شهدای جبالبارز شمالی و جنوبی 

سمیه خدیشی – رئیس ستاد برگزاری یادواره شهدای جبالبارز با بیان اینکه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دو بخش جبالبارز شمالی و جنوبی به‌صورت مشترک در جبالبارز شمالی برگزار می‌شود، اظهار داشت: اگرچه جغرافیا دو بخش جبالبارز را به دو قسمت تقسیم کرده است، اما آداب‌ورسوم، قرابت‌ها و مراوده‌های فامیلی، ساکنان دو بخش را به هم نزدیک کرده و همگی از یک مکان هستند و قصد داریم یادواره را به شکل متحد و یکپارچه به نام جبالبارز بزرگ برگزار کنیم و از این موضوع خانواده‌های شهدا هم استقبال کردند.

*نادیده گرفتن مرز‌های جغرافیایی

 به گزارش کاغذ وطن، فرامرز امیری با ابراز امیدواری از اینکه در پایان برگزاری یادواره به یک نقطه بزرگ و تاریخی رسیده و مردم پیوند آنها مستحکم‌تر شود، بیان کرد: در برگزاری این یادواره همگی تلاش دارند که نسبت به یادواره‌های گذشته شرایط بهتری رقم بخورد و بالاخص امروز که تحت‌تأثیر هجمه فرهنگی و رسانه‌ای دشمن هم قرار داریم لزوماً باید این تأثیر بیشتر باشد.

 رئیس ستاد برگزاری یادواره شهدای جبالبارز با اشاره به اینکه که سلامت و امنیت جامعه مرهون ایثارگری جانبازان و آزادگان و شهداست، ادامه داد: این یادواره مقارن با ورود آزادگان به کشور در جبالبارز شمالی برگزار می‌شود.

 امیری افزود: در این یادواره کارگروه‌های مختلفی مانند کارگروه فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، مالی و پشتیبانی، انتظامات و کارگروه تشریفات در نظر گرفته شده است.

 *حضور یک شهید مهمان

 او گفت: در معرفی شهدا علاوه بر شهدای این منطقه ۳ شهید گمنام هم در نظر گرفته شده است و مورد دیگری که این یادواره را خاص می‌کند حضور نام یک شهید مهمان است.

 فرامرز امیری دررابطه‌با اینکه یادواره یک شهید مهمان دارد، افزود: در این یادواره یاد ۱۰۴ شهید گرامی داشته می‌شود، از جمله شهید بهرام درویشعلی از شهدای غریبی است که در گلزار شهدای جیرفت در نزدیک ورودی این گلزار شهدا دفن شده است، و در حال حاضر پدر و مادر شهید از دنیا رفته‌اند و این شهید کسی را ندارد که بر سر مزارش یک فاتحه قرائت کند و در این یادواره این شهید را به‌عنوان مهمان در نظر گرفتیم و موردتوجه خاص قرار می‌گیرد.

 رئیس ستاد برگزاری یادواره شهدا در خصوص برنامه‌های این یادواره افزود: سخنران و مهمان جلسه‌ای که برای مراسم در نظر گرفته شده که برای منطقه موثر باشد و در دنباله برگزاری یادواره انفاق تأثیرگذاری نیز برای منطقه باشد و امیدواریم که بتوانیم آن شرایط حضور این فرد تاثیرگذار در منطقه پیدا شود.

 امیری بیان کرد: در میان شهدای این یادواره شهید فولادی که اهل کرمان است و درگذشته بخشدار جبالبارز بوده و بعدازاین پست به مقام شهادت نائل آمده‌اند قرار گرفته و همچنین شهید دیگر سید منصور حسینی، از فرماندهان پایگاه شهر جبالبارز درگذشته بوده است.

*برپایی غرفه‌های خدمت‌رسان

 رئیس ستاد برگزاری با بیان اینکه باهدف خدمات‌رسانی ۲۰ غرفه در حاشیه مراسم به مهمانان به ارائه خدمات می‌پردازند و این امر باهمت بخشداران دو بخش جبالبارز شمالی و جنوبی صورت می‌گیرد.

 او همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی در مقدمه یادواره خبر داد و گفت: دو مسابقه ورزشی در حال انجام است و نفرات برتر در این مسابقات در یادواره معرفی می‌شوند.

هر منزل یک ستاد یادواره

 امیری بیان کرد: هر خانه یک ستاد یادواره و به نام یک شهید میزبان مهمانان یادواره می‌شوند. باتوجه‌به اینکه تعداد زیادی از مهمانان از خارج استان می‌آیند، آمادگی حدود ۱۰۷ منزل برای این امر فراهم شده که بتوانیم در صورت لزوم برای اسکان استفاده کنیم. دغدغه ما در سالهای گذشته نبود مکان ثابت بود که در این دوره دبیرخانه دائمی ستاد یادواره شهدای جبالبارز را در مکانی ثابت در جبالبارز شمالی در نظر گرفتیم.

 در نشست خبری که باهدف اطلاع‌رسانی این یادواره برگزار شد بخشداران دو بخش جبالبارز شمالی و جنوبی و شهردار جبالبارز شمالی و تعدادی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

طبق پیش‌بینی‌های انجام‌گرفته یادواره شهدای جبالبارز ۲۶ مرداد با حضور بیش از سه هزار مهمان و سخنران کشوری و با برنامه‌های متنوع برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دو بخش جبالبارز شمالی و جنوبی برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 54
  • امروز: 34
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,315
  • ماه: 7,805
  • سال: 26,427