صنايع بزرگ استاني بايد از ظرفيت‌هاي بومي استفاده کنند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1581

صنايع بزرگ استاني بايد از ظرفيت‌هاي بومي استفاده کنند
جلسه کارگروه هوشمندسازی صنایع با حضور مدیران تحقیق و توسعه صنایع گل‌گهر، مس سرچشمه، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و جهان فولاد سیرجان در سالن جلسات پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار شد.
به گزارش روابط‌ عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری، این جلسه با حضور فرشید کی‌نیا، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک کرمان و سید مصطفی حسینی روح‌الامینی، رئیس تحقیقات معدنی، محمدرضا یارمحمدی رئیس تحقیقات و نوآوری، احسان موحدی، رئیس تحقیقات پترو متالورژی مس سرچشمه و احسان بی‌جامی، رئیس واحد هوشمندسازی شرکت توسعه آهن و فولاد گلگهر برگزار شد.
در ابتدای این جلسه کی‌نیا با اشاره به این نکته که شرکت‌های زیادی در پارک علم و فناوری هایتک کرمان در حوزه هوشمندسازی فعال هستند، گفت: هدف از برگزاری جلسات کارگروه با حضور مدیران صنایع، زمینه‌سازی برای ایجاد همکاری است تا برای رفع نیازهای صنایع استان از ظرفیت‌های موجود در استان استفاده شود و یک انتفاع دوطرفه صورت بگیرد.
او ادامه داد: وقتی ظرفیتی در استان وجود داشته باشد، صنایع بزرگ، بهتر است برای توسعه همه‌جانبه از شرکت‌های کوچک‌تر بومی به‌عنوان بازوی خود استفاده کنند و این همکاری منجر به توسعه و پیشرفت صنایع کوچک‌تر خواهد شد.
رئیس پارک علم و فناوری هایتک کرمان تأکید کرد: این جلسات باید ادامه‌دار باشند؛ یعنی بعد از اینکه شرکت‌ها توانایی‌های خود را مطرح کردند و نیازسنجی هم از سمت صنایع صورت گرفت، در صورت هماهنگی دو طرف، جلسه زمینه‌ساز همکاری شود.
در این کارگروه که با حضور مدیران دعوت شده از سوی صنایع برگزار شد، مدیران بخش‌های مختلف صنایع با بیان اینکه واحدهای اقتصادی مرتبط آنها، هوشمندسازی را در دستور کار خود قرار دادند، در خصوص نیازهای زیر مجموعه‌های خود در خصوص هوشمندسازی سخنانی ایراد کردند. همچنین با بیان راه‌های ارتباطی از شرکت‌ها خواستند که در راستای نیازهای صنایع و با توجه‌ به طرح‌های موجود، پروپوزال‌های خود را برای واحدهای مربوطه در صنایع مختلف ارسال کنند.
گفتنی است، در این جلسه کارگروه مدیرعاملان یا نمایندگان شرکت‌های «کنترل اعداد»، «پرتو نسیم هزار»، «پرتو همراه هیام»، «پنگان الکترونیک»، «پیشتازان عرصه دماوند»، «ارتباطات گسسته کریمان»، «آزا»، «مهندسی فناوری سورنا» و «بردهای هوشمند»، توانایی‌ها و فعالیت‌های شرکت خود را در حوزه هوشمندسازی ارائه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 105
  • امروز: 109
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,510
  • ماه: 7,920
  • سال: 25,953