وزیر کار پس از دو ماه تعطیلی معدن هشونی کوهبنان خبر داد. نصف حقوق بیمه بیکاری یک ماه به‌عنوان پاداش در نظر گرفته شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1540

وزیر کار پس از دو ماه تعطیلی معدن هشونی کوهبنان خبر داد. نصف حقوق بیمه بیکاری یک ماه به‌عنوان پاداش در نظر گرفته شد

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: به کارگران این معدن که باید دو ماه به دلیل سیلاب بیکار می‌شدند، اما کار را تعطیل نکرده و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند، ۵۰ درصد حقوق بیمه بیکاری یک ماه به‌عنوان پاداش داده شود.

صولت مرتضوی در جمع کارگران معدن هشونی واقع در شهرستان کوهبنان اظهارکرد: هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه‌ها و ارتباط با آحاد مردم و شنیدن سخن جامعه کارگری و تقدیر از زحمات کارگران است.

او افزود: ای‌کاش می‌توانستیم ارادتی که به کارگران داریم،بیان کنیم و بیش از این قدردان خدمات آنها باشیم.

او با اشاره به تحریم‌های فلج‌کننده اظهار کرد: جامعه کارگری کشور را به خودکفایی رسانده است. کشورهای دیگر حیرت می‌کنند وقتی توفیقات ایران با وجود تحریم‌های فلج‌کننده را می‌بینند و این مرهون تلاش کارگران است.

مرتضوی با تبیین اثرگذاری ایران در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال دوقطبی کردن آحاد جامعه اسلامی است.

او با اشاره به پیشرفت‌های ایران در علوم و فنون مختلف اظهارکرد: مشکلات جامعه کارگری را درک می‌کنیم و باید آنها را برطرف کنیم و از مولدسازی استفاده و درآمد حاصل آن صرف بهداشت کارگران و توسعه کار شود.

وزیر کار، در واکنش به سخنانی در خصوص فرسودگی جامعه کارگری شاغل در معادن زغال‌سنگ عنوان‌کرد: بدتر از فرسودگی، بی‌انگیزگی است و از کارهایی که در کارگر انگیزه ایجاد می‌کند، گشاده‌رویی،محبت و پرداخت به‌موقع حقوق است.

او تأکیدکرد: کارفرما باید درک مناسبی از کارگر داشته باشد و تا زمانی که به محل کار کارگران معادن نرویم چگونه می‌توانیم مشکلات و سختی‌های آنها را درک کنیم؟

مرتضوی بیان‌کرد: پزشک باید مرتب کارگران را معاینه و درمان و پیشگیری کند و هزینه آن پرداخت شده و باید استفاده شود.

او تصریح‌کرد: کارفرما بگوید اگر بهره‌وری به یک‌میزان برسد به طور مثال ۱۰ درصد آن را کارانه به کارگر می‌دهد و این باعث انگیزه در کارگر می‌شود.

مرتضوی بر لزوم اصلاح قانون ضریب سختی کار تأکیدکرد و گفت: برخی از کارگران برای بخش خصوصی کار کردند و حق‌وحقوق آنها را به‌درستی پرداخت نشده که بررسی خواهیم داشت و اگر در حیطه وظایفم بود، مشکلات این کارگران را حل می‌کنم.

وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی تأکیدکرد: باید ضریب ۱.۵ درصد سختی کار اصلاح شود و از ظرفیت جوانان خلاق برای به‌روزرسانی تجهیزات و افزایش بهره‌وری استفاده کنید.

 

مرتضوی پیشنهاد استفاده از زمین‌های اطراف در چهارچوب قانون برای اختصاص به نهضت ملی مسکن برای ساخت خانه کارگران معدن را داد و از کارگران درخواست‌کرد: با کار و تلاش چرخه تولید در کشور راه‌اندازی کنید که برای نسل آینده خیروبرکت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 77
  • امروز: 21
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,422
  • ماه: 7,832
  • سال: 25,865