مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان: مدرسه اوتیسم پیش از سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1549

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان: مدرسه اوتیسم پیش از سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد
هدایتی مدیرکل نوسازی استان کرمان در گفت‌وگو با «کرمان نو» گفت: مدرسه اوتیسم تا ۲ هفته دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
او در مورد ۷۱۳ کلاس درسی که به فضای آموزشی استان اضافه شده می‌گوید۴۲ درصد از مدارس با مشارکت خیّر و دولت انجام شده و مابقی توسط دولت ساخته شده است.
به گزارش کرمان‌نو، سال ۱۴۰۰ بود که بعد از پخش گزارش کرمان‌نو مبنی بر نبود مدرسه مخصوص کودکان اوتیسم در کرمان، میان اتاق بازرگانی و محسن ضرابی رئیس هیئت‌مدیره شرکت راه‌سازی و ساختمانی ۱۱۵ در قالب پویش «راه دانا» قراردادی منعقد شد که ساخت مدرسه اوتیسم در شهر کرمان آغاز شود و قرار بود تا سال بعد آماده بهره‌برداری شود.
سال گذشته در شهریور مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اعلام کرد که ساخت مدرسه اوتیسم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری است و تعهدات خیّر برای ساخت این مدرسه در سال ۱۴۰۱ تمام شده و امیدواریم از ماه آینده تکمیل این پروژه شروع شود.
بعد از گذشت یک سال مدیرکل نوسازی مدارس استان در پاسخ به خبرنگار «کرمان‌ نو» می‌گوید گفته بودیم که این مدرسه برای سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد و در این راستا نیز تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم و قسمت نازک‌کاری ساختمان تقریباً روبه‌اتمام است.
هدایتی در خصوص آماده‌سازی این مدرسه گفت: قسمت حصار و محوطه‌سازی که جزء تعهدات خیّر است، باقی‌مانده. خیّر اسکلت را ابتدای کار انجام داد و بقیه کار تا به اینجا را نیز ما انجام دادیم و محوطه‌سازی و حصارکشی در پایان کار هم جز تعهدات خیّر است، لذا منتظر تکمیل بخش دوم تعهدات خیر هستیم .
او افزود: با خیّر این مدرسه هم صحبت شده با اولویت اینکه کار حصار و محوطه‌سازی به اتمام برسد از پروژه بهره‌برداری می‌شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار کرد: تنها قسمت استخر که بعد از شروع کار به ما اعلام کردند در مهر امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد؛ زیرا این استخر در مرحله فونداسیون و زیرسازی است.
هدایتی ادامه داد: اولویت کار را حصار و محوطه‌سازی ضلع جنوبی ساختمان قرار دادیم که بتوانیم تا ابتدای سال تحصیلی از آن بهره‌برداری کنیم و از نظر ما تا ۲ هفته دیگر که پیمانکار کار نصب پنجره‌ها را تمام کند پروژه آماده بهره‌برداری است.
هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در مورد بهره‌برداری از ۷۱۳ کلاس درس در استان گفت: این مدارس تا اول مهرماه به بهره‌برداری می‌رسند؛ یعنی بهره‌برداری‌ها از هفته دولت آغاز و تا ابتدای مهرماه ادامه دارد و تقریباً نزدیک به ۴۲ درصد از پروژه‌ها با مشارکت خیرین و دولت صورت‌گرفته و مابقی توسط دولت ساخته شده است.
هدایتی ادامه داد: البته پروژه‌هایی هم وجود دارند که صددرصد به عهده خیّرین است؛ اما چون ما مشارکتی در آن‌ها نداریم پس در آمارهای ما نیز وجود ندارند.
او با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که در سال جدید کلنگ‌زنی شده‌اند حداکثر به ۱۵ مورد می‌رسد، گفت: اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دولت است و تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام به‌صورت کامل تمام نشده‌اند، سعی می‌کنیم پروژه دیگری شروع نکنیم مگر اینکه شرایط خاصی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 15
  • امروز: 124
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,781
  • ماه: 7,893
  • سال: 25,634