رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: وام بلاعوض برای خانه‌های خسارت دیده از سیل ابلاغ شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1352

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: وام بلاعوض برای خانه‌های خسارت دیده از سیل ابلاغ شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با همکاری هیات وزیران درخصوص موافقت با اصلاحیۀ وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، روند پرداخت این وام تسهیل شده که تاکنون حدود سه هزار نفر به بانک معرفی شده و ۷۰ نفر وام را دریافت کرده اند.

اکبر نیکزاد در خصوص برخی محدودیت‌ها برای پرداخت وام در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت افزود: با مصوبۀ اخیر دولت این مشکل و هم چنین مسالۀ سفتۀ زنجیره ای حل شده است. هم چنین کسانی که از ۲۵ آبان ۱۴۰۰ به بعد تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند می‌توانند نسبت به دریافت ۱۰۰ میلیون تومان مابقی اقدام کنند.

او همچنین خاطرنشان کرد: با تصویب هیات دولت وام بلاعوض برای واحدهای مسکونی خسارت دیده در جریان سیل و زلزله‌های اخیر ابلاغ شد و در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد. در ماه های اخیر در مناطق مختلفی که ۲۲ ستاد استانی بنیاد فعالیت داشتند ۴۶ هزار واحد مسکونی تخریب یا دچار خسارت شده بود که در حال بازسازی است و تسهیلات و همچنین وام بلاعوض به آن‌ها پرداخت می‌شود.

او اظهار کرد: با مساعدت رئیس جمهور در جلسۀ هیات دولت در روز هشتم آبان ۱۴۰۱ پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مبنی بر اصلاح مصوبۀ پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تصویب شد.

نیکزاد ادامه داد: بر این اساس، کارها روی ریل مناسبی قرار گرفته و در دو روز گذشته حدود ۳۰۰۰ نفر از سوی بنیاد مسکن برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شده اند. حدود ۷۰ نفر نیز وام را دریافت کرده اند.

او دربارۀ فرآیند ثبت نام و پرداخت وام گفت: متقاضیان به شعبات بنیاد مسکن در سراسر کشور مراجعه کنند و همکاران ما کارهای معرفی به بانک را انجام می‌دهند.

 

رئیس بنیاد مسکن با تشکر از برخی بانک‌ها که پیش از اصلاح مصوبه وام ۲۰۰ میلیون تومانی را پرداخت می‌کردند، بیان کرد: بعضی بانک‌ها در پرداخت متمم ۱۰۰ میلیون تومانی واقعا همت نشان دادند که از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 28
  • امروز: 19
  • دیروز: 294
  • هفته: 1,599
  • ماه: 7,812
  • سال: 27,286