معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران: معدن تیتانیوم کهنوج آماده افتتاح است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1361

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران: معدن تیتانیوم کهنوج آماده افتتاح است
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به بازدید اخیر خود از پروژه تیتانیوم کهنوج گفت: با پیشرفتی که روند کار در پروژه تیتانیوم کهنوج داشته، معدن تیتانیوم آماده افتتاح است.
محمدرضا کریمی معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد: این معدن دارای ۲۴۰ میلیون تن ذخیره احتمالی است و تاکنون ۲۰ هزار متر حفاری اکتشاف و ۴۳۰۰ متر حفاری انفجاری در آن انجام شده است.
او افزود: با استخراج سالانه ۲ میلیون تن ماده معدنی از معدن تیتانیوم کهنوج، خوراک ورودی کارخانه فرآوری این پروژه تامین خواهد شد.
پیش از این، «مسلم مروجی فرد» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان در تاریخ ۴ تیرماه از بهره برداری معدن تیتانیوم اکتشاف شده در شهرستان کهنوج این استان تا پایان سال جاری خبر داده بود. او در نشست خبری گفته بود پس از ۳۰ سال کارخانه تیتانیوم کهنوج تا پایان امسال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
معدن تیتانیوم کهنوج به عنوان بزرگترین معدن تیتانیوم خاورمیانه نامیده می‌شود. تیتانیوم، فلزی گرانبها با کاربرد استراتژیک است و یکی از عناصر گرانبها و کمیاب در جهان است که علاوه بر بازار بسیار پر رونق خود در سطح جهانی، کاربرد فراوانی در تولید محصولات استراتژیک دارد. از جمله موارد استفاده این فلز می توان به استفاده در اتصال استخوان های شکسته در عمل های جراحی ارتوپدی، استفاده در عایق بندی زیردریایی و کشتی های بزرگ، نمک زدایی از آب دریا، صنایع رنگ سازی و پلاستیک، ساخت موتورهای جت و فضاپیماها، نیروگاه های تولید برق و حتی راکتورهای هسته‌‌ای اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 8
  • امروز: 175
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,832
  • ماه: 7,944
  • سال: 25,685