تنها راه تأمین آب جنوب کرمان طرح انتقال از دریای عمان است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1553

تنها راه تأمین آب جنوب کرمان طرح انتقال از دریای عمان است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: تنها راه تأمین آب برای شهرستان‌های جنوب استان کرمان، طرح انتقال آب از دریای عمان است.
علی رشیدی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو با اشاره به مسئله تأمین آب در جنوب این استان گفت: تنها راه تأمین آب برای شهرستان‌های جنوب استان کرمان، طرح انتقال آب از دریای عمان است.
رشیدی افزود: شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد جمعاً ٢٩ میلیون مترمکعب نیاز آبی دارند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان بیان کرد: در خصوص تأمین آب برای شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد طرح انتقال آب از سد جیرفت، حدود ۵ ماه است که کلنگ‌زنی و فعال شده و به طول ٧٠ کیلومتر و با اعتباری حدود ٢ هزار میلیارد تومان در حال انجام است.
او اظهار داشت: شهرستان‌های کهنوج، قلعه گنج، رودبار جنوب، منوجان، فاریاب و جازموریان جمعاً ٢٥ میلیون مترمکعب تخصیص از طرح انتقال آب از دریای عمان دارند که پس از اجرای این طرح و عملیاتی‌شدن آن در سنوات آتی، این میزان تخصیص آب را دریافت خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان افزود: ١٢٦ میلیون مترمکعب آب تخصیص برای صنعت در جنوب استان کرمان از طرح انتقال دریای عمان در نظر گرفته شده است.
او میزان تخصیص طرح انتقال آب به شهرهای جنوبی استان کرمان را ١٥١ میلیون مترمکعب اعلام کرد.
رشیدی با اشاره به اینکه فراخوان اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان برای شهرستان‌های جنوبی کرمان انجام شده است، گفت: تا کنون ٢ سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال رایزنی با آن‌ها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 30
  • امروز: 55
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,634
  • ماه: 7,888
  • سال: 25,742