پردیس سینمایی بم به روزهای افتتاح نزدیک شد. عدالت فرهنگی راهبرد وزارت ارشاد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1614

پردیس سینمایی بم به روزهای افتتاح نزدیک شد. عدالت فرهنگی راهبرد وزارت ارشاد
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: ساختمان پردیس سینمایی شهر بم با کمک بخش خصوصی و با حمایت سازمان سینمایی کشور به روزهای بهره برداری و افتتاح کامل نزدیک شده است و اکران فیلم ها در هفته نخست در این سینما رایگان خواهد بود.
سید مجید پوراحمدی، در آیین تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر در شهرستان بم که در تالار پرستو برگزار شد اظهارداشت: بخشی از فعالیت صندوق اعتباری هنر از بم شروع شد و اسم طرح پرداخت تسهیلات ضروری صندوق به نام ” طرح یادمان” از نماد ویرانه های زلزله که به نام تپه یادمان است گرفته شد.
او بیان کرد:ظرف ۲ سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از فعالان فرهنگ و هنر در سراسر کشور از طرح یادمان استفاده کردند.
مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به بیستمین سالروز زلزله دی‌ماه ۸۲ در بم ادامه داد: این زلزله اتفاق ناگواری بود که سالیان متمادی خانواده ها درگیر آن بودند و بیشترین آسیب را اهالی فرهنگ و هنر به دلیل روحیه حساسی که داشتند دیدند .
نگاهمان باید به ساختن و رشد باشد
پوراحمدی با اشاره به اینکه زلزله یک مشیت الهی بوده و جزو مسیر زندگی است ، عنوان کرد: باید زلزله همیشه یادمان باشد و از آن درس عبرت بگیریم اما باید نگاهمان به آینده ، ساختن ، رشد و زایش نیز باشد.
او افزود: باگذشت ۲۰ سال از زلزله اکنون شهربم یک شهر خوب ، مقاوم و طراز اول کشور است که هر ساله نشست هایی تحت عنوان بازآفرینی و مقاوم سازی در آن برگزار می‌شود.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بیان کرد: بم در بحث سازندگی بسیار عملکرد خوبی داشته است منتهی باید حواستان به ساختن روح، ذهن، معنویت و ایمان در همه ابعاد نیز باشد.
بم از شاخصه‌های فرهنگ و هنر کشور است
به گفته او باید حواس و توجه تان به فرهنگ و هنر هم باشد و بدانید شهر بم یکی از شاخصه‌های فرهنگ و هنر کشور بوده است.
پوراحمدی توضیح داد: تمدن چند هزار ساله بم پشتوانه فرهنگ این شهر است زیرا فرهنگ و هنر همه چیز است و ارگ قدیم نیز مجموعه‌ای از هنر است که در این آب و خاک و در بین مردم است.
پوراحمدی تصریح کرد: شهر بم نامداران بزرگی در گذشته داشته است و در کشور مثال زدنی است که باید تلاش کرد در آینده نیز تعداد این نامداران بیشتر شود و ما نیز در این زمینه هر نوع همکاری خواهیم داشت.
مشاور وزیر با اشاره به راه اندازی سینما در بم خاطرنشان کرد: به زودی سینمایی که با کمک بخش خصوصی احداث شده افتتاح می‌شود که در هفته اول افتتاح سینما هزینه تمام سانس ها را صندوق اعتباری هنر متقبل می‌شود و رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.
ضرورت تحقق عدالت فرهنگی
او با اشاره به شعار و تحقق عدالت فرهنگی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به دنبال این هستیم تا تمرکزگرایی که در تهران بوده و همچنین تزریق ها و توجه ها را به سطح شهرستان ها و استان ها ببریم که در همین راستا به مناسبت بیستمین سالروز زلزله سال ۸۲ مراسم تجلیل از فعالان فرهنگ و هنر در رشته‌های مختلف سینما، تئاتر ، نویسندگی و موسیقی را در بم برگزار کردیم.
پوراحمدی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم تجلیل به الگوسازی بین مردم کمک می کند افزود: توجه به اهمیت موضوع فرهنگ و هنر و جامعیت آن با توجه به تاثیر فعالیت این عزیزان در بین مردم بسیار با اهمیت است زیرا انتقال تمدن و فرهنگ از طریق هنرمندان فرهنگ و هنر اتفاق خواهد افتاد.
به گزارش ایرنا آیین تقدیر از اصحاب فرهنگ و هنر تحت عنوان «کیمیای خشت» و با همکاری صندوق اعتباری هنر در تالار پرستوی ارگ جدید برگزار شد و حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی با گروه موسیقی خود به روی صحنه رفت واهورا ایمان و حامد عسکری از شاعران بمی نیز هر کدام شعری را خواندند و در پایان از جمعی فعالان فرهنگ و هنر با اهدای لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 58
  • امروز: 46
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,327
  • ماه: 7,817
  • سال: 26,439