نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان: جهاد تبیین یکی از راه‌حل‌های اسلام برای مبارزه با استعمار است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1562

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان: جهاد تبیین یکی از راه‌حل‌های اسلام برای مبارزه با استعمار است
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه اسلام برای مبارزه با انواع استعمار راه‌حل‌هایی دارد؛ گفت: یکی از راه‌حل‌ها این است که کشورها و ملت‌های مسلمان در کنار هم قرار بگیرند و امت واحده تشکیل بدهند و راه‌حل دوم، جهاد تبیین است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: استعمارگران وقتی وارد یک کشور می‌شدند، در کنار نیروهای خودشان، از نیروهای بومی و محلی هم استفاده می‌کردند تا اهداف و افکار خود را در آن کشور و منطقه ترویج داده و بر مردم تحمیل کنند و در نهایت ذخایر آن کشور را به یغما ببرند و امت اسلامی هم با کمال تأسف از این رهگذر آسیب دید.
او ادامه داد: استعمارگران در این کشورها، افرادی را نفوذی خودشان قرار دادند و وقتی به قدرت رسیدند، از طریق آنها شروع به پیاده‌سازی اهداف خود کردند و اصطلاحاً استعمار نو شکل گرفت و مدت‌ها استعمار نو را در پیش گرفتند و جامعه انسانی به‌خصوص در کشورهای اسلامی را تحت سیطره خودشان درآوردند.
علیدادی سلیمانی بیان کرد: در شرایط فعلی استعمار نوع جدیدی را به خودش دیده و کشورهای استعمارگر دیگر آن استعمار نو را هم ترویج نمی‌کنند؛ بلکه نوع دیگری از استعمار را طراحی کرده‌اند که در این نوع استعمار، همه فکر و ذهنشان این است بر ذهن و فکر تمام انسان‌ها در جامعه هدف انسانی مسلط شوند و کاری کنند تا توده‌های مردم از نظر فکری و اندیشه‌ای در اختیار کشورهای استعمارگر قرار گیرند.
امام‌جمعه کرمان تصریح کرد: در این نوع سوم، اگر استعمارگرها موفق شوند، آن وقت حرف خواص هم خیلی تأثیری ندارد.
وی در ادامه بیان کرد: اسلام برای مبارزه با انواع استعمار راه‌حل‌هایی دارد؛ یکی از راه‌حل‌ها این است که کشورها و ملت‌های مسلمان در کنار هم قرار گیرند و امت واحده تشکیل دهند؛ در امت اسلامی رنگ‌ها، نژادها، زبان‌ها رنگ می‌بازد و همه تحت پرچم اسلام قرار می‌گیرند.
علیدادی سلیمانی گفت: راه‌حل دوم، جهاد تبیین است؛ جهاد تبیین همان ترجمه جهاد کبیر است، یعنی ذهن، فکر و اندیشه‌های مردم باید جهت واحد الهی پیدا کنند، چرا که محور اصلی، تشکیل امت اسلامی جهت واحد مردم است و این درست نقطه مقابل استعمار فرانو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 227
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,462
  • ماه: 7,615
  • سال: 25,099