مدیرکل زندان‌های کرمان: جابه‌جایی زندان مراکز شهرهای رفسنجان، زرند و جیرفت ضروری است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1565

مدیرکل زندان‌های کرمان: جابه‌جایی زندان مراکز شهرهای رفسنجان، زرند و جیرفت ضروری است
مدیرکل زندان‌های استان کرمان بر ضرورت جابه‌جایی زندان از مراکز شهرهای رفسنجان، زرند و جیرفت به مکانی خارج از شهر تأکید کرد.
رضا ذوالفعلی نژاد به بیان مسائل و مشکلات پیشروی زندان‌های استان کرمان پرداخت و گفت: جابه‌جایی زندان‌های رفسنجان، زرند و جیرفت به مکانی خارج از شهر به دلایل زیست‌محیطی و امنیتی اهمیت بسیار زیادی دارد.
او ضمن تأکید بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس افزود: در حال حاضر از تمام مددجویانی زندان‌های استان کرمان ۹۴ درصد بومی و ۶ درصد غیربومی هستند.
مدیرکل زندان‌های استان کرمان ادامه داد: از این تعداد ۹۵ درصد مرد و پنج درصد خانم هستند و ۳۰ درصد مددجویان را افراد مجرد و ۷۰ درصد آنان را متأهلان شامل می‌شوند.
او هشدار داد: ۳۹ درصد زندانیان افراد سابقه‌دار، قریب به ۶۷ درصد افراد کم‌سواد و فقط ۶.۵ درصد مددجویان زندان‌های کرمان با مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم به بالا هستند.
ذوالعلی نژاد ضمن اشاره به کاهش ۶ درصدی آمار زندانیان نسبت به سال گذشته، گفت: محکومیت کیفری به دلیل جرم مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش‌یافته است، اما متأسفانه در جرم سرقت ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته وجود داشته است.
او افزود: همچنین در عملکرد ۶ماهه نخست امسال در زندان کرمان تعداد جلسات دادرسی الکترونیکی ۶ هزار و ۵۱۱ مورد بوده که برای ۲۷۸ نفر پابند الکترونیکی صادر شده است.
او تصریح کرد: تعداد کل آزادی زندانیان در ۶ماهه ابتدای سال هشت هزار و ۸۹۰ نفر بوده است.
ذوالفعلی نژاد از افزایش تمایل به حفظ قرآن کریم در میان مددجویان زندان‌های کرمان خبر داد و افزود: در مجموع ۵۲۳ نفر حافظ قرآن در میان زندانیان این استان است که ۵۰۱ نفر حافظ یک تا پنج جز، هفت نفر پنج تا ۱۰ جز، ۱۰ تا ۲۰ نفر ۲۰ بیست جز، پنج نفر حافظ کل قرآن است.
او ضمن اشاره به توجه ویژه سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان در زمینه اشتغال آفرینی زندانیان گفت: در مجموع ۲ هزار و ۳۱۵ نفر مددجو زندان‌های استان تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرار گرفته‌اند تا بعد از آزادی از زندان زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :