ایده شرکت «یکتا ارتباط» بازار میوه را کنترل می کند. نرم‌ افزار «کسبی‌ فای»، راهی برای خروج دلالان از میادین میوه و تره‌بار

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1573

ایده شرکت «یکتا ارتباط» بازار میوه را کنترل می کند. نرم‌ افزار «کسبی‌ فای»، راهی برای خروج دلالان از میادین میوه و تره‌بار
نرم‌ افزار «کسبی‌ فای» طبق گفته‌های استاندار کرمان، «با فراهم‌کردن زمینه خروج دلالان، قیمت میوه در استان را کاهش خواهد داد. در این طرح میوه از میدان در یک بستر الکترونیکی و با فاکتور خریدوفروش می‌شود».
محمدمهدی فداکار در مراسم رونمایی از طرح الکترونیکی کردن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار در میدان، بروزرسانی، تغییر و اصلاح فرآیند در این حوزه را اقدام شایسته‌ای با مزیت‌های فراوان دانست و افزود: «افرادی که در این سامانه فعالیت می‌کنند و نسبت به کار خود شفافیت ایجاد کرده‌اند، باید مشمول تشویق‌های مالیاتی شوند. با اجرای کامل این طرح، معاملات، درآمدها و هزینه‌ها از مزرعه تا سفره کاملا شفاف و قیمت‌ها واقعی می‌شوند.»
طرح الکترونیکی شدن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار بر پایه سامانه کسبی فای با همکاری معاونت اقتصادی استانداری کرمان، شرکت پرداخت الکترونیک سداد، مدیریت شعب بانک ملی استان کرمان ، اتحادیه میدان داران کرمان و دیگر دستگاه‌های مرتبط به صورت پایلوت در میدان میوه و تره بار شهر کرمان به صورت رسمی کار خود را آغاز نمود.
استاندار کرمان در این آیین با بیان اینکه اجرای این طرح کار بسیار بزرگی است گفت: «کار تازه شروع شده و باید همه کمک کنیم تا طرح گسترش پیدا کند و موفق شود. گزارش گیری در طرح الکترونیکی نمودن فرایند خرید میوه و تره بار برای سیاست گذاری در تولید و مصرف در محصولات بسیار خوب است و می توانیم تولید را متناسب با آن برنامه ریزی می کنیم». استاندار کرمان، شفافیت، یکسان‌سازی قیمت و حذف دلالان را مهمترین مزیت الکترونیکی شدن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار عنوان کرد و افزود: افرادی که در این سامانه فعالیت می‌کنند و نسبت به کار خود شفافیت ایجاد کرده‌اند، باید مشمول تشویق‌های مالیاتی شوند.
او، پشتیبانی و حمایت از اجرای طرح را تا رفع نواقص احتمالی مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به مرور نواقص احتمالی برطرف و سامانه نیز تکمیل خواهد شد، اما تا آن زمان باید پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها را ادامه داد.
*شفافیت، کاهش تورم و افزایش بازار
امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، اجرای این طرح را در راستای سه رویکرد کمک به شفافیت، کاهش تورم و افزایش بازار با استفاده از ظرفیت‌های جدید برشمرد که با محوریت میدان تره بار آغاز شده است.
او ادامه داد: اصناف و کسبه، دلسوزتر به مسئله هستند و با همکاری خودشان طرح الکترونیکی کردن فرآیند خرید و توزیع میوه و تره بار دنبال و عملیاتی شد. حسن‌زاده از قابلیت فنی طرح برای اجرا در میوه‌فروشی هم نام برد و گفت: با راه‌اندازی این نرم‌افزار شاهد حذف دلالان و بعضا حضور افراد غیرمجاز در میدان‌ها و خرید و توزیع میوه و تره‌بار هستیم.
«کسبی فای» یک سامانه مدیریت هوشمند فروش و بازاریابی ویژه کسب و کارهای خرد و متوسط است که با همراهی شرکت پرداخت الکترونیک سداد و همکاری بانک ملی ایران، پیاده‌سازی نسخه اختصاصی میادین میوه و تره بار آن به شکل آزمایشی (پایلوت) در شهر کرمان آغاز شده و قرار است پس از اجرایی شدن در کل میادین میوه و تره بار استان کرمان، در آینده نزدیک شهرهای دیگر همچون قم و تهران را نیز تحت پوشش قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 59
  • امروز: 121
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,700
  • ماه: 7,954
  • سال: 25,808