مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای جابه‌جایی مردم روستای کُنار صندل جیرفت ندارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1577

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای جابه‌جایی مردم روستای کُنار صندل جیرفت ندارد
مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه مردم صاحبان و حافظان اصلی محوطه‌های تاریخی هستند، گفت: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای خروج و جابه‌جایی مردم روستای کنار صندل جیرفت ندارد.
علیرضا ایزدی در پایان سفر یک‌روزه به شهرستان جیرفت و در بازدید از تپه کنار صندل اظهار کرد: این سفر به‌منظور بررسی و ضابطه‌مند کردن حریم تپه باستانی کنار صندل انجام شده و در تلاشیم مشکلات توسعه‌ای روستای کنار صندل هر چه سریع‌تر مرتفع شود.
او افزود: بر اساس داده‌های باستان‌شناسی، کنار صندل یک منطقه ارزشمند است و مردم این منطقه در ازای تاریخ در این نقطه زندگی کرده‌اند. ضمن اینکه زندگی روزمره خود را انجام می‌دهند، صاحبان و حافظان اصلی این محوطه نیز محسوب می‌شوند.
ایزدی به دغدغه مردم نسبت به جابه‌جایی روستای کنار صندل اشاره کرد و گفت: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای جابه‌جایی این روستا ندارد و قطعاً مشکلات مردم با ضوابطی که به حریم و عرصه این تپه تاریخی صدمه‌ای وارد نکند، قابل‌حل است.
مدیرکل ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: خروج مردم از این نقطه بدون شک باعث ایجاد مشکلات زیادی برای آنها و همچنین محوطه می‌شود و میراث‌فرهنگی هم قصد اینکه مانع زندگی مردم این منطقه شود را ندارد.
ایزدی بیان کرد: با بررسی حریم تپه کنار صندل و مصوب کردن ضوابطی بر آن، مشکلات مردم رفع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 42
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,952
  • ماه: 7,590
  • سال: 25,154