سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیاردتومانی خیران در آموزش فنی و حرفه‌ای

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1586

سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیاردتومانی خیران در آموزش فنی و حرفه‌ای
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دولت سیزدهم حدود ۶۰۰ میلیارد تومان توسط خیران در آموزش فنی و حرفه‌ای کشور سرمایه‌گذاری شده است.

عرفان خسرویان، در دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت: کنسرسیوم اشتغال کرمان کار بی‌نظیری در کشور است که به ۹ هزار نفر در قالب برنامه‌های میان‌مدت با مشارکت صنایع آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد.
او بیان داشت: زنجیره‌های پیچیده صنعتی به نیروهای تکنیکی نیاز دارند؛ اما آموزش‌ها در دانشگاه‌ها نظری هستند و نیروی ماهر تربیت نمی‌شود و دوستانی که در دانشگاه‌های برتر درس می‌خوانند معمولاً مسیر مهاجرت را طی می‌کنند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ۲۰۰ هزار دانشجوی حضوری دارد و ۷۶۰ هیئت‌علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور کار می‌کنند که در کشور بی‌نظیر است و نظام آموزش مهارتی دولتی است.
خسرویان ادامه داد: اگر طی دو سال آموزش خوب و باکیفیت ارائه دهیم فرد ماهر تربیت می‌شود و بار نیرو را از دوش دولت برمی‌داریم. او با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در ۴۰ سال گذشته عرضه محور بوده‌اند، ابراز داشت: حالا زیرساخت‌ها را به‌تناسب بازار و صنعت خود بازآرایی می‌کنیم.
خسرویان هدف از سفر سه‌روزه به استان کرمان را شناسایی مسائل مربوط به دانشکده‌ها و مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای بیان کرد و افزود: در دولت سیزدهم حدود ۶۰۰ میلیارد تومان توسط خیران در آموزش فنی و حرفه‌ای کشور سرمایه‌گذاری شده است.
او با اشاره به‌ضرورت تأیید صلاحیت حرفه‌ای در دنیا ابراز داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان تنها سازمان و ارگان برای صدور مجوز ارائه صلاحیت حرفه‌ای است و می‌تواند نیازسنجی را در صنایع انجام دهد و نیاز صنایع را برطرف کند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی را با پول تملک دارایی تا ۲۰ سال دیگر نمی‌توانیم تکمیل کنیم، بنابراین در استان پروژه‌های فنی و حرفه‌ای جزو مصوبات سفر و یا سایر مصوبات قرار گیرند و در این صورت قول می‌دهیم در کمتر از دو سال تحول را در اشتغال می‌بینیم.
خسرویان ابراز داشت: در برنامه هفتم کشور سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش‌یافته که به معنی افزایش زیرساخت، بودجه و تغییر ساختار است درحالی‌که افزایش سهم ما در برنامه ششم ۱۴ سال محقق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 29
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,608
  • ماه: 7,862
  • سال: 25,716