معاون اقتصادی استاندار کرمان: فاصله اکتشاف در شمال و جنوب کرمان پر شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1587

معاون اقتصادی استاندار کرمان: فاصله اکتشاف در شمال و جنوب کرمان پر شود
معاون اقتصادی استاندار کرمان ذخیره معدنی شمال استان را ۸.۵ میلیارد تن و جنوب را ۳۰۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت می‌بایست فاصله اکتشاف در شمال و جنوب استان پوشش داده شود.
معاون اقتصادی استاندار کرمان در همایش راهبردهای مهندسی ماشین‌آلات معدنی بر افزایش بهره‌وری معدن در کرمان تأکید کرد و بهره‌وری معادن فعلی استان را ۵۰ تا ۶۰ درصد اعلام کرد.
حسن‌زاده با بیان اینکه استان کرمان، استان معدنی است و باید بتوانیم بهره‌وری بیشتری از معادن داشته باشیم، گفت: در کرمان ماشین‌آلات معدنی ۶۰ درصد هزینه‌های معدن را شما می‌شود و ما در کرمان سه چالش آموزش، قطعات و اورهال است.
معاون اقتصادی استاندار در همایش راهبردهای ماشین‌آلات معدنی که با حضور شرکت‌های بزرگ در حوزه قطعات و آموزش برگزار شد اعلام کرد که مسئولان استان آمادگی دارند که از هر شرکتی که در زمینه اورهال، ساخت قطعات و یا واردات تخصصی و آموزش در استان ورود و سرمایه‌گذاری کنند، حمایت کامل داشته باشد.
به گفته حسن‌زاده به دلیل وجود شرکت‌های بزرگ در استان متوسط عمر ماشین‌آلات استان چند سال کمتر از متوسط کشور است و حدود ۱۵ سال است؛ اما بااین‌حال کرمان نیز مشکل ماشین‌آلات قدیمی و عمر بالا را دارد که نیاز به اورهال دارند.
معاون اقتصادی استاندار در این همایش راه‌حل موازی‌کاری در انجام اکتشافات معدنی را تشکیل وزارتخانه معادن و فلزات دانست و گفت، وزارت صمت مسئول چندین اقدام متنوع از مواد غذایی تا فرش و غیره است و این موضوع مانع از اقدامات اساسی در حوزه معدن شده است.
او در این همایش همچنین بر برخورد با صاحبان پهنه‌های معدنی که اقدامی انجام ندادند تأکید کرد و گفت: اهداف اکتشاف در استان صمت جنوب استان است و آن‌های که پهنه گرفتند و اقدامی نکردند به سمت اجرای ماده ۲۰ رفتیم که با آن‌ها برخورد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 126
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,361
  • ماه: 7,514
  • سال: 24,998