فرماندار اعلام کرد. ارزآوری ۴۲۰ میلیون‌دلاری پسته رفسنجان در سال جاری

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1599

فرماندار اعلام کرد. ارزآوری ۴۲۰ میلیون‌دلاری پسته رفسنجان در سال جاری
فرماندار رفسنجان گفت: با این که خشکسالی‌ها را داریم؛ اما طی ۱۰ سال اخیر رفسنجان تولید ۲۲ تا ۳۴ درصد پسته کشور را دارا بوده و امسال نیز ۶۰ هزار تن پسته معادل ۴۲۰ میلیون دلار ارزآوری در این شهرستان تولید شده است.
حسین رضایی در کمیته برنامه‌ریزی آمایش رفسنجان اظهار کرد: سند آمایش شهرستان مهم‌ترین سند توسعه خواهد بود و در این سند بر اساس تحلیل حوزه‌های مختلف محورهای کلیدی توسعه انجام می‌شود.
او افزود: باید ظرفیت‌ها و داشته‌های موجود را حفظ کرد و ارتقا داد و نسبت به رفع نواقص هم تلاش کرد؛ یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان بخش کشاورزی است که در این حوزه ۸۰ هزار هکتار باغ پسته توسط کشاورزان زحمت‌کش ایجاد شده و بزرگ‌ترین جنگل مصنوعی کشور لقب گرفته است.
رضایی ادامه داد: پسته محصولی است که به‌صورت یک سال در میان باغ محصول می‌دهد و این در حالی است که طی سال‌های گذشته این محصول گرفتار خشکسالی‌های پی‌درپی شده اما همچنان در ارزآوری حرف اول را می‌زند.
او عنوان کرد: در توسعه مباحث تغذیه، بیمارستان و گردشگری برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است و گام‌های مؤثری برداشته خواهد شد، بیمارستانی که توسط بخش خصوصی در حال احداث است به همه تخصص‌ها و هتلینگ ارزشمند مجهز خواهد شد و حتی می‌تواند از خارج از کشور بیمار پذیرش کند.
او ادامه داد: در حوزه کشاورزی سال‌های قبل پسته به طور فراوان در شهرستان تولید می‌شد و از رفتن به سمت صنعتی‌شدن غفلت شده اما هنوز هم راه چاره به‌منظور بهره‌مندی از بخش صنعت وجود دارد و آن هم راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی مس و اشتغال‌زایی است.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: در این بخش توسعه معدن سریدون دره‌زار را داریم که بخش قابل‌توجهی از بیکاری‌های شهرستان رفع خواهد شد و در حال حاضر هم از طریق آزمون‌های استخدامی شرکت مس تعدادی هر ساله جذب می‌شوند.
او تنش آبی را از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: در حوزه رفع کمبود منابع آبی هم طرح انتقال آب خلیج‌فارس در دست اجراست و از این طریق ۱۰ میلیون مترمکعب آب برای مصرف آشامیدنی مردم شهرستان تخصیص‌یافته که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 69
  • امروز: 39
  • دیروز: 346
  • هفته: 1,517
  • ماه: 7,912
  • سال: 26,778