در طرح جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی مطرح شد؛ فرودگاه کرمان جایگاهی در میان برترینهای کشور ندارد
دفتر برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاههای تبریز، اصفهان و مهرآباد را بهعنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در آبانماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد. در این گزارش نام ۹ فرودگاه برتر کشور مثل یزد و زاهدان آمده؛ اما کرمان جایگاهی در این میان ندارد.
این در حالی است که فرودگاه کرمان بهتازگی ساخته شده و امکانات به روزی دارد.
فرودگاه بینالمللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۵.۲ درصدی در آبانماه بهعنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۵.۱ درصدی بهعنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بینالمللی مهرآباد با شاخص رضایت ۷۱.۳ بهعنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.
گزارش شاخص رضایت فرودگاههای کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی مهرماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاههای تبریز، اصفهان و مهرآباد در مهرماه به ترتیب ۷۸.۳، ۷۵.۷ و ۷۱.۸ بوده است.
فرودگاه بینالمللی شهید مدنی تبریز موفق شد برای دومین بار متوالی در سال جاری، عنوان نخست فرودگاههای برتر کشور را به خود اختصاص دهد. فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان با ثبت میانگین شاخص رضایت ۷۵.۱ در جایگاه دوم فرودگاههای برتر کشور قرار گرفت و فرودگاه بینالمللی مهرآباد با میانگین شاخص ۷۱.۳ سوم شد.
در همین راستا، فرودگاه یزد با میانگین شاخص رضایت ۷۱.۲ چهارم شد؛ فرودگاه بندرعباس با رسیدن به شاخص رضایت ۷۱ درصد در جایگاه پنجم قرار گرفت و فرودگاه شیراز با ثبت شاخص رضایت ۷۰.۳ درصد، ششم شد.
فرودگاههای مشهد، زاهدان و اهواز نیز به ترتیب با میانگین شاخص رضایت ۶۶.۲، ۶۵.۷ و ۵۹.۳ درصد در ردههای هفتم تا نهم قرار گرفتند.
این در حالی است که میانگین شاخص رضایت فرودگاههای کشور در آبانماه به ۶۹.۷ درصد رسید که این میزان نسبت به مهرماه، ۰.۲ درصد افزایش نشان میدهد.
در آبانماه، ۲۷۷ هزار و ۲۶۱ بازخورد در درگاههای مختلف سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به ثبت رسید که از این تعداد، ۱۵۴ هزار و ۲۲۵ نظر، معادل ۵۵.۶ درصد کل آرا، حاکی از رضایت کامل مسافران و مستقبلین از خدمات فرودگاههای منتخب طرح بود. ۴۷ هزار و ۱۱ نفر معادل ۱۷ درصد رأیدهندگان، از خدمات فرودگاههای طرح جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی رضایت نسبی داشتند.
در آبان ۱۴۰۲، بیشترین میزان رضایت مسافران و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاههای کشور با شاخص رضایت ۷۵.۶ درصد، مربوط به نمازخانهها گزارش شد.