رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان: عدم مهارت نیروی انسانی، عامل اصلی کُندی کار است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1285

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان: عدم مهارت نیروی انسانی، عامل اصلی کُندی کار است

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه نیروی انسانی موثرترین عامل در فضای کسب و کار در همه کشورهاست، گفت: براساس پایش فضای کسب و کار می بینیم یکی از عوامل اصلی کُندی کار، عدم مهارت نیروی انسانی است.

سیدمهدی طبیب زاده در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: پایش فضای کسب و کار استان هر سه ماه یک بار براساس ۲۸ شاخص انجام می شود. او با اشاره به تلاش برای حل مسائل واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی استان افزود: برای حل مشکلات تامین اجتماعی تلاش زیادی می کنیم اما برخی مسائل هنوز باقی مانده است. طبیب‌زاده بیان کرد: با کارشناسان هر سازمان، نمایندگان مجلس و دولت جلسات زیادی برای حل مسائل می‌گذاریم و هر مسیری که برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع موثر است را دنبال می‌کنیم و نتایج خوبی گرفته‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه پلتفرم.هایی تعریف کرده‌ایم که صدور مجوزها را تسهیل می‌کند، افزود: نیروی انسانی موثرترین عامل در فضای کسب و کار در همه کشورها و از جمله کشور ماست و افزایش دانش مهارتی نیروی انسانی مسئله مهم در این زمینه است.

او با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی کُندی کار، عدم مهارت نیروی انسانی است، اظهار کرد: در بخش آموزش، اتاق بازرگانی چند سال متوالی رتبه اول را دارد و هر سازمان و نهادی که فکر می‌کند هر دوره آموزشی نیز دارد که به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند، ما انجام می‌دهیم.

طبیب‌زاده با اشاره به ترس برخی مدیران و فعالان اقتصادی از دستگاه‌های نظارتی، عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی می‌گویند ما جز اجرای قانون انتظاری نداریم و به نظر بنده باید جلساتی بین این افراد و سازمان‌های نظارتی برگزار و دغدغه‌ها و انتظارات دو طرفه مطرح شود کما اینکه دستگاه‌های نظارتی تاکنون کمک کرده‌تند.

او در پایان اظهارکرد: مسائل فرهنگی نیز در فضای کسب و کار موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 9
  • امروز: 114
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,771
  • ماه: 7,883
  • سال: 25,624