مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد. اتصال ۱۰۹۵ خانوار روستایی استان کرمان به اینترنت پرسرعت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1610

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد. اتصال ۱۰۹۵ خانوار روستایی استان کرمان به اینترنت پرسرعت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از اتصال ۱۳ روستا با مجموع ۱۰۹۵ خانوار و جمعیتی معادل ۳۰۸۷ نفر به اینترنت پرسرعت نسل سوم و چهارم همراه خبر داد.
حسین ساجدی در جمع خبرنگاران گفت: برای ایجاد دسترسی ساکنان روستاهای استان به اینترنت پرسرعت همراه چهار سایت به تکنولوژی 3G،4G ارتقا یافت و چهار سایت جدید تمام تکنولوژی با مبلغ اعتباری ۳۸۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت ارتباطات راه‌اندازی شد.
او با اشاره به عملیات ارتقای تکنولوژی سایت تلفن همراه به نسل سوم و چهارم در شهرستان‌های منوجان، سیرجان، ارزوئیه و کرمان بیان کرد: روستای سفیدخانی بخش مرکزی شهرستان ارزوئیه با جمعیت ۱۳۴ نفر، ۴۲ خانوار و روستاهای گنبدکنار، موردوییه بخش بلورد شهرستان سیرجان با ۳۳۸ نفر جمعیت، ۱۰۶ خانوار و روستای بنک بخش مرکزی شهرستان منوجان با ۲۴۰ نفر جمعیت، ۶۹ خانوار و روستای جهر بخش شهداد شهرستان کرمان با ۵۲۹ نفر جمعیت، ۱۶۳ خانوار به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند.
ساجدی در ادامه از احداث و راه‌اندازی چهار سایت جدید تمام تکنولوژی خبر داد و اظهار کرد: روستای تاج‌محل با ۵۶ خانوار، ۲۰۱ نفر جمعیت در شهرستان رودبار جنوب و روستاهای دهنو انصاری، کریم‌آباد انصاری، ماهی دشت با ۳۹۸ خانوار، ۱۴۲۳ نفر جمعیت در شهرستان فهرج و روستاهای کوه سفید، گورساروییه، باغ پیرولی با ۱۲۰ خانوار، ۳۵۶ نفر جمعیت در شهرستان رابر و روستای چاه گوجی با ۱۴۵ خانوار، ۵۸۶ نفر جمعیت در شهرستان جازموریان به شبکه پهن باند تلفن همراه متصل شدند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه، تلاش همکاران خود را در راستای کاهش شکاف ارتباطی و برقراری عدالت در مناطق محروم دانست و اظهار کرد: هدف از شبکه ملی اطلاعات داشتن شبکه باکیفیت‌تر، ارزان‌تر و امن‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 179
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,414
  • ماه: 7,567
  • سال: 25,051