به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. مراسم کیمیای خشت در بم برگزار می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1613

به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. مراسم کیمیای خشت در بم برگزار می‌شود
سُها خدیش- مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: همزمان با بیستمین سالگرد زلزله پنجم دی ماه مراسم تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر بمی باعنوان عنوان « کیمیای خشت» در بم برگزار می شود.
نیکنام حسینی پور در حاشیه مراسم محفل شعر «یادها، نام‌ها و مرام‌ها» در محل باغ هنر بم اظهارداشت: نشاط در این شهر گم شده و نیاز است تا مردم و نسل جدید امید به زندگی را دوباره تمرین کنند زیرا وقوع سوانح طبیعی در همه جا رخ می دهد و به قول سهراب سپهری تا شقایق هست زندگی باید کرد.
او افزود: نیاز است که مسئولان کشور و به خصوص اصحاب فکر، اندیشه و فرهنگ به فکر بازبینی مجدد برای رونق امید و نشاط در این شهر داشته باشند.
حسینی‌پور خاطرنشان کرد: صندوق اعتباری هنر در بحث بیمه‌های تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، تسهیلات، مستمری، طرح تکریم و کمک‌های دیگر به هنرمندان خدمات ارایه می‌دهد و تا جایی که رصد کردیم در دنیا هیچ صندوقی به این گستردگی خدمات ارایه نمی‌دهد.
او بیان کرد: در مدیریت جدید، برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز به سرفصل برنامه های صندوق اعتباری هنر اضافه و نمونه آن تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر استان ها که تاکنون در چهار مرکز استان برگزار شده است.
حسینی پور عنوان کرد: بم اولین شهرستانی است که مراسم تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر در آن برگزار می شود تا یاد و نام هنرمندانی که دیگر در بین ما نیستند به خصوص شاخص آنان مرحوم ایرج بسطامی را گرامی بداریم.
او گفت: سعی داریم هنرمندان بمی که در سایر استان های کشور ساکن هستند را نیز به بم بیاوریم تا هم افزایی هنرمندان این خطه به این شکل شکل گیرد.
حسینی‌پور گفت: با تجلیل از این هنرمندان حیات دیگری به این افراد داده و بیشتر و بهتر دیده می شوند، همچنین همگی بدانند که در رسم ایرانی قدردان بزرگان خود هستیم و به مناسبت های مختلف از این افراد تجلیل خواهد شد.
او افزود: مراسم تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر در بم بعدازظهر دوشنبه چهارم دی با حضور پوراحمدی مشاور وزیر ارشاد و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، هنرمندان مطرح کشوری از جمله سیدحسام الدین سراج، استاد باقری شاعر پیشکسوت و دیگر مسئولان و هنرمندان برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :